تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۶۴۱۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطع یارانه اتوبوسرانی دزفول را زمین گیر کرده است
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی دزفول گفت:قطع یارانه اتوبوسرانی در 2 سال گذشته روند خدمات رسانی به شهروندان را مشکل کرده و با ادامه این روند چاره ای جز افزایش نرخ بلیت اتوبوس واحد نیست.

علی انصاری با بیان اینکه یک سوم هزینه حمل و نقل مسافران اتوبوس های واحد باید در قالب یارانه به سازمان های اتوبوسرانی پرداخت شود افزود:در سال 93 رقمی معادل هشت میلیارد ریال و سال 94 حدود 3،8 میلیارد ریال یارانه اتوبوسرانی دزفول پرداخت شد ولی از سال 95 تاکنون یارانه اتوبوسرانی دزفول قطع شده و هیچ اعتباری در این خصوص پرداخت نشده است.

وی گفت:با توجه به مشکلات پیش آمده و قطع یارانه پیشنهاد 25 درصدی افزایش نرخ بلیت اتوبوس شهری از سوی اتوبوسرانی به شهرداری دزفول ارائه شده که باید طی لایحه ای به شورا ارسال شود تا در نشست شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انصاری افزود:قرار است در روزهای آینده لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس های شهری در شورای شهر دزفول بررسی و تصمیم گیری شود.

تعداد 45 دستگاه اتوبوس خصوصی و 12 دستگاه اتوبوس سازمانی در دزفول فعالیت دارند.

شهروندان دزفولی سالهاست که از فرسودگی و خرابی کولر اتوبوس های واحد در هوای گرم و طاقت فرسای تابستان در رنج می باشند. 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی دزفول نیز گفت:نابسامانی پیش آمده در حمل و نقل و صدور بی ضابطه مجوز فعالیت خودروهای مسافر بر اینترنتی از سوی اداره صنعت ، معدن و تجارت مشکلاتی برای تاکسیداران دزفول ایجاد کرده است.

محمد صفاری پور با بیان اینکه تاکسی های اینترنتی برای جذب مشتری بدون ضابطه نرخ کرایه تاکسی را کاهش داده اند افزود:با توجه به مشکلات پیش آمده هنوزبرای افزایش کرایه تاکسی در دزفول تصمیم گیری نشده است. 

وی گفت:در خصوص مشکل پیش آمده از سوی تاکسی های اینترنتی در دزفول قرار است نشستی مشترک در کمیسیون حمل و نقل شورا برگزار و این موضوع رسیدگی شود .

تعداد یک هزار و 168 دستگاه تاکسی شهری در دزفول فعال است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار