تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۶۴۱۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان به احداث کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی نیاز دارد
رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: وجود نخاله های ساختمانی در مناطق شهری آبادان یکی از معضلات زیست محیطی است که نیاز است کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی در این شهر احداث شود.

علی فتحی نیا به مناسبت روز زمین پاک اظهارکرد: پس از پایان جنگ تحمیلی و آغاز بازسازی منازل مسکونی و اداری در آبادان با انبوهی از نخاله های ساختمانی روبه رو شدیم.

وی با بیان اینکه بازیافت نخاله های ساختمانی یک فرصت است، گفت: با احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی علاوه بر ایجاد فعالیت اقتصادی می توان سلامت مردم را تضمین کرد.

فتحی نیا افزود: در دنیا نخاله های ساختمانی را معادن شهری می نامند، و می توان آجر، سیمان، خاک ، ماسه و انواع مصالح قابل بازیافت ساختمانی را تفکیک و بازآوری کرد.

وی گفت: هم اکنون نخاله های ساختمانی در اطراف شهر آبادان تلمبار شده و علاوه بر لانه گزینی جانوران موذی، سگ های ولگرد و تجمع انواع حشرات، موجب ایجاد بیماری برای شهروندان می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با بیان اینکه برای احداث کارخانه بازیافت پیگیری لازم انجام شده ، افزود: امید است شهرداری آبادان برای احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی به دنبال جذب سرمایه گذار باشد.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با دوم اردیبهشت رگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می شود که نباید سیاره خود 'زمین' را فراموش کنند و باید به فکر حفظ آن باشند.

نه به کیسه های پلاستیکی به عنوان شعار امسال روز زمین پاک اعلام شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار