تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۶۴۱۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کانون کارآفرینان استان خوزستان:
کارآفرینی تنها راه رفع معضل بیکاری جوانان است
رئیس کانون کارآفرینان استان خوزستان با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به حل مشکل اشتغال نیست، گفت: کارآفرینی تنها راه رفع معضل بیکاری جوانان است.

مسعود حمزه‌پور در جلسه حمایت از کارآفرینی این شهرستان اظهار کرد: مشکلات اقتصادی مختص شهرستان بندر ماهشهر و استان خوزستان نیست و تمام کشور دغدغه این موضوع را دارد. نیاز است که دولت و مجلس و شورای نگهبان به این مسأله ورود کرده و برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

وی افزود: اصلی‌ترین مشکل ما در فضای کسب و کار، کارآفرینی توسط دولت است. ما در این بخش منتقد تمام دولت‌ها هستیم و تفاوتی نیز بین دولت‌های گذشته و حال قائل نیستیم. دولت در بهترین حالت می‌تواند تنها برای حدود 4 درصد از جوانان فارغ‌التحصیل شغل ایجاد کند و بقیه جوانان باید خود اقدام به کارآفرینی کنند.

رئیس کانون کارآفرینان استان خوزستان عنوان کرد: خوزستان ظرفیت‌های فراوانی برای کارآفرینی دارد و می‌توان با بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها مشکل اشتغال و بیکاری بخش عمده‌ای از جوانان استان را برطرف کرد.

حمزه‌پور گفت: دولت به تنهایی قادر به رفع مشکل بیکاری نیست و استخدام‌های دولتی نمی‌تواند برای حل این مسأله کارگشا باشد. باید تسهیلات لازم برای کارآفرینی را فراهم کرده و جوانان را به این موضوع ترغیب کنیم.

وی در پایان بیان کرد: تمام دستگاه‌ها و ادارات باید مکلف به حمایت از کارآفرینی شوند و پیچ و خم‌های اداری از سر راه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برداشته شود. بدون شک با تحقق این موضوع بخش اعظمی از مشکل اقتصادی و معیشتی کشور حل خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار