تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۶۴۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:
طرح دوفوریتی جلوگیری از انتقال آب فریاد مظلومیت مردم خوزستان بود
طرح دوفوریتی جلوگیری از انتقال آب فریاد مظلومیت مردم خوزستان بودنماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما صدای مظلومیت مردم خوزستان را مطرح کردیم و مشکلاتی مانند شیوع برخی بیماری‌ها و گسترش بیابان‌ها و پدیده ریزگردها و مشکل بی‌آبی در کشاورزی و همچنین مهاجرت نخبه‌ها از خوزستان و مشکل آب شرب و تمامی معضلاتی که در اثر انتقال آب ایجاد می‌شود را به سمع نمایندگان رساندیم.

 جواد کاظم نسب الباجی امروز اظهار کرد: از مدتی قبل طرح دوفوریتی الزام دولت به توقف 5 ساله طرح‌های انتقال آب و سدسازی را آماده کردم و تقدیم مجلس کردم و روز گذشته نوبت مطرح کردن این طرح رسید.

وی افزود: بنده این طرح را در مجلس مطرح کردم ولی به علت ۱۴۰ رأی مخالف در برابر ۴۹ رأی موافق این طرح آراء لازم را به دست نیاورد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی از نمایندگان به دنبال این هستند که این انتقال آب صورت بگیرد و به همین دلیل اکثریت با طرح توقف انتقال آب مخالفت کردند، بعضی از نمایندگان بدون توجه و تفکر همین‌که ممنوعیت انتقال آب را از زبان بنده شنیدند بدون اینکه از اوضاع نابسامان موجود باخبر باشند، رأی مخالف دادند. همچنین بعضی دیگر از نمایندگانی که حوزه نمایندگی مناطق کویری کشور را به عهده‌دارند به دلیل منافعشان به دنبال انتقال آب هستند و یک امر طبیعی بود که به این طرح رأی مخالف بدهند.

وی عنوان کرد: ما صدای مظلومیت مردم خوزستان را مطرح کردیم و مشکلاتی مانند شیوع برخی بیماری‌ها و گسترش بیابان‌ها و پدیده ریزگردها و مشکل بی‌آبی در کشاورزی و همچنین مهاجرت نخبه‌ها از خوزستان و مشکل آب شرب و تمامی معضلاتی که در اثر انتقال آب ایجاد می‌شود را به سمع نمایندگان رساندیم.

الباجی اظهار کرد: به علت همین بی‌عدالتی‌ها و انتقال غیرمجاز آب به استان‌های دیگر در حال حاضر خوزستان در چنین وضعیت خطرناکی قرارگرفته است.

وی افزود: اگرچه طرح توقف انتقال آب با مخالفت نمایندگان رد شد اما این حرکت مثبتی است و در آینده با یک حرکت جامع و یک برنامه‌ریزی خوب از حقوق مردم خوزستان دفاع خواهیم کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار