تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۶۴۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان:
اهداف طرح رجیستری به طور نسبی محقق شده است
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان با بیان این‌که آنچه اهداف اجرای طرح رجیستری موبایل در داخل کشور بوده تا کنون به صورت نسبی محقق شده است، گفت: در حال حاضر شاهد کم شدن قاچاق موبایل در ایران هستیم و شرکت‌های داخلی مجبور هستند از مجاری قانونی نسبت به واردات و خرید گوشی اقدام کنند. 

علی‌محمد رحمانی‌زاده اظهار کرد: طرح رجیستری گوشی‌های همراه یک طرح بسیار خوب است که از قاچاق موبایل جلوگیری می‌کند و به سود اقتصاد کشور است.

وی افزود: طرح رجیستری موبایل در ایران کمک می‌کند تا همه گوشی‌های موبایل از مجاری قانونی وارد کشور شوند و دیگر شاهد قاچاق موبایل در ایران نباشیم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر شاهد آن هستیم بسیاری از شرکت‌ها در کشور برای اخذ نمایندگی برندهای مختلف گوشی موبایل، درخواست دارند و این مساله باعث شکسته شدن انحصار واردات می‌شود و بسیار خوب است.

رحمانی زاده بیان کرد: این‌که شرکت‌های مختلف برای دریافت نمایندگی گوشی‌های تلفن همراه درخواست دارند، یعنی شاهد کم شدن قاچاق موبایل در ایران هستیم و شرکت‌های داخلی مجبور هستند تا از مجاری قانونی نسبت به واردات و خرید گوشی اقدام کنند.

وی گفت: در اجرای طرح رجیستری اگر انحصار واردات از بین برود، قدرت رقابت بالاتر خواهد رفت و این مساله به سود مصرف کننده است اما انحصار واردات گوشی به ضرر مصرف کننده است و هیچ شرکتی نمی‌تواند با شرکت دیگر رقابت کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان خاطرنشان کرد: آنچه اهداف اجرای طرح رجیستری موبایل در داخل کشور بوده تا کنون به صورت نسبی محقق شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار