تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۶۴۱۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان:
96 سال سختی برای کشاورزان خرمشهر بود
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم و کلزا در شهرستان گفت: پیش بینی می‌کنیم که حدود 20 هزار تن گندم و حدود 400 تن محصول کلزا از مزارع خرمشهر برداشت کنیم. 

محمد مطرودی با اشاره به آغاز برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد: از 20 فروردین ماه کار برداشت محصولات پاییزه شهرستان آغاز شد و اگر شرایط مطلوب باشد، عملیات برداشت تا پایان اردیبهشت ماه در شهرستان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال از 7هزار هکتار گندم کشت شده در شهرستان، پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 20 هزار تن گندم برداشت شود. همچنین از سطوح 400هکتاری کلزا در شهرستان نیز پیش بینی می‌کنیم که حدود 400 تن محصول از مزارع برداشت کنیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: امسال – سال زراعی 96- از نظر شرایط آب و هوایی سال سختی برای کشاورزان خرمشهر بود. امسال علاوه بر اینکه شاهد بارندگی بسیار کمی در شهرستان بودیم، گرما نیز خیلی زود به سراغ خرمشهر آمد و این مسایل باعث شد تا کار اندکی برای کشاورزان دشوار شود.

مطرودی بیان کرد: با مدیریتی که کشاورزان در مزارع خود انجام دادند و توصیه‌های کارشناسان کشاورزی، عملکرد اراضی به شکلی بود که کشاورزان بتوانند محصول کشت شده خود را برداشت کنند.

وی اظهار کرد: طوفان و بارش باران در هفته‌های گذشته نیز به همراه مشکلاتی که پیش از آن در بحث خشکسالی وجود داشت، حدود 1500هکتار از اراضی زیر کشت گندم در شهرستان را با خسارت مواجه کرد. همچنین حدود 300 هکتار از اراضی کشت شده کلزا نیز خسارت دیدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار