تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۶۴۱۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
52 هزار بی‌سواد در سطح استان خوزستان وجود دارد
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: بر اساس آخرین آماری که از وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ‌شده است، تعداد ۵۲ هزار نفر در سطح استان خوزستان بی‌سواد هستند.

محمد تقی‌زاده امروز اظهار کرد: بر اساس آخرین آماری که از وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ‌شده است، تعداد ۵۲ هزار نفر در سطح استان خوزستان بی‌سواد هستند.

وی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی مؤثر در بی‌سوادی در سطح استان اشاره کرد و گفت: مشکلات در بحث فرهنگی و اجتماعی در سطح استان بسیار بالاست عواملی مانند پراکندگی جغرافیایی که باعث شده با ۱۵ هزار نفر بیشترین آمار دانش‌آموز عشایری را داشته باشیم بحث کوچ و پراکندگی جغرافیایی و عدم وجود امکانات آموزشی مناسب یکی از عوامل افت است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان افزود: ازدواج‌های زودرس در سطح استان، دانش‌آموز بی‌سرپرست و بد سرپرست، بیماری‌های خاصی که درون استان وجود دارد که باعث می‌شود برخی از کودکان از تحصیل بازبمانند، ازجمله مشکلاتی است که در بی‌سوادی تأثیر دارند و موجب بالا رفتن این آمار شده است.

وی عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری حدود ۴۰ هزار نفر در سطح استان باسواد شده‌اند و سالانه تلاش می‌کنیم تعداد قابل‌توجهی جذب داشته باشیم و آمار بی‌سوادی را کاهش بدهیم ولی باوجود مشکلات ذکرشده باز شاهد آمار بالای بی‌سوادی در سطح استان هستیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار