تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۶۴۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در هفته مشاغل
بازدید دانش‌آموزی از مراکز فنی و حرفه‌ای خوزستان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: به مناسب هفته مشاغل، بازدید دانش‌آموزان از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان از یکم تا یازدهم اردیبهشت انجام می‌شود. 

عبد‌النبی سواعدی با اشاره به آغاز هفته مشاغل از یکم تا هفتم اردیبهشت، اظهار کرد: به مناسبت این هفته، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان شرح بازدید همگانی را با رویکرد بازدید دانش‌آموزان از کارگاه‌های آموزشی قرار داد است.

وی افزود: تلاش می‌شود که مربیان و همکاران در کارگاه‌ها در حین آموزش دانش‌آموزان، آن‌ها را با حرفه‌های شغلی و آموزشی فنی و حرفه‌ای آشنا کنند. این کار موجب ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان می‌شود تا افرادی که مایل هستند به شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای روی آورند و به جای ادامه تحصیل در حوزه‌های نظری در حوزه‌های مهارتی و عملی ادامه تحصیل دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: هدف از این بازدید ایجاد رغبت و انگیزه در دانش‌آموزان است تا مسیر شغلی آینده خود را بر اساس شناختی که از فرصت‌های شغلی و مهارت‌های این مراکز پیدا می‌کنند، انتخاب کنند.

سواعدی تصریح کرد: این بازدید به صورت رایگان از یکم آغاز شده و تا 11 اردیبهشت ادامه دارد. بازید از تمام مراکز فنی و حرفه‌ای استان و حتی بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد امکان‌پذیر است. بهترین روش برای بازدید موثر، هماهنگی مدیران مدارس با مراکز فنی و حرفه‌ای برای بازدید گروهی است چراکه در بازدیدهای گروهی توضیحات کلی ارایه و سوال و جواب می‌شود که موجب آشنایی بهتر با مهارت خواهد شد.

وی بیان کرد: بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم پیش‌بینی شده است؛ البته برای بازدید دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نیز ممانعتی وجود ندارد اما به دلیل وجود ابزار و تجهیزات سخت در کارگاه‌ها، باید کنترل بیشتری شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار