تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۶۴۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار هزار ماسک رایگان بین شهروندان آبادانی توزیع شد
شهردار آبادان گفت: چهار هزار ماسک رایگان دوشنبه بمنظور مقابله با عوارض ناشی از گرد و غبار هوا بین شهروندان آبادان توزیع شد.

حسین حمیدپور دوشنبه با اشاره به وقوع پدیده ریزگردها در آبادان بیان کرد: این ماسک ها با همکاری ستاد بحران شهرستان آبادان به صورت رایگان در میدان های هسته مرکزی شهر و خیابان های پرترافیک و پرتردد شهر آبادان انجام شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز به شهروندان توصیه کرد : افراد مسن، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی، با توجه به شرایط آلودگی هوا، از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

علیرضا آموزنده گفت:تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی تابع دانشکده علوم پزشکی آبادان در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان در آماده باش کامل بسر می برند و آماده ارائه خدمات اورژانسی به شهروندان می باشند. 

بر اساس اعلام اداره هواشناسی آبادان برای روز دوشنبه وزش بادهای شدید در بعدازظهر امروز تا ظهر فردا سه شنبه و برخاستن گردوخاک پیش بینی شده است. 

ناپایداری هوا و افزایش غلظت گردو خاک در آسمان بیشتر نقاط خوزستان موجب شد مدارس و مراکز آموزشی نوبت عصر 9 شهرستان، از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان از سوی فرمانداری های این شهرستانها تعطیل اعلام شوند.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت 12:00 ظهر امروز دوشنبه میزان غلظت ریزگردها در آبادان 224، اهواز232 ، بندر امام 252،رامشیر 542 میکرو گرم بر متر مکعب اعلام شده است.

این گزارش همچنین غلظت ریزگرد ها در اهواز را 444 ، خرمشهر 183 ، شادگان 310 ، شوشتر 256 وماهشهر 188 میکرو گرم بر متر مکعب اعلام کرد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار