تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۶۴۲۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دزفول:
اشتباه بودن سیاست های انتقال آب در کشور مسجل شده است
اشتباه بودن سیاست های انتقال آب در کشور مسجل شده است عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: پیامدهای زیست محیطی مثل ریزگردها، اشتباه بودن سیاست های انتقال آب که در گذشته دنبال می شد را مسجل کرده است.

عباس پاپی زاده افزود: خشکسالی و کمبود شدید آب در خوزستان و همچنین توسعه ریزگردها و آسیبی که به ۲۲ استان کشور وارد می شود، تقریبا اثبات کرده که سیاست های انتقال آبی که در گذشته دنبال می شده غلط بوده است.      

وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در راستای کاهش انتقال آب اظهار کرد: تقریبا در ۶ سال گذشته اجازه ندادیم که هیچ پروژه جدید انتقال آبی از بالادست رودخانه های دز و کارون شکل بگیرد؛ همچنین اعتبار پروژه هایی مثل بهشت آباد که در گذشته (یک یا دو دهه قبل) کلید خورده بودند را در بودجه به صفر رسانده و عملا آنها را تعطیل کردیم.    

نماینده مردم دزفول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اولویت داشتن محیط زیست به صورت مستمر و تحقق آنچه در قانون مصوب شده گفت: در قانون ذکر شده که اولویت به ترتیب با آب شرب مردم، حق آبه زیست محیطی، صنعت و در نهایت کشاورزی باشد ولی متأسفانه در استان هایی که آب برای آنها منتقل می شود، این چرخه برعکس است؛ برخی از این استان ها حتی به دلیل این سیاست گذاری های غلط دچار مشکل شده اند.

پاپی تأکید کرد: باید برنامه ریزان و سیاست گذاران این استان ها نگاهی منطقی داشته و به قانون عمل کنند؛ یعنی برای تأمین آب در بخش های مختلف چرخه فوق رعایت شود.     

وی در خصوص ممنوعیت کشت به علت خشکسالی نیز بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در تمام کشور به تبع سطح زیر کشت نیز کاهش پیدا کرده ولی در خوزستان تلاش می شود تا با وجود ذخایر آبی پشت سدها و اعمال روش های نوین کشاورزی از کاهش سطح زیر کشت جلوگیری شود.        

نماینده مردم دزفول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبارات اختصاصی خوب در این زمینه بیان کرد: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار و بهره مندی از روش های نوین آبیاری داریم؛ بنابراین تلاش می کنیم تا با توسعه این شبکه ها جلوی کاهش سطح زیرکشت را گرفته و از آب با بهره وری بیشتری استفاده کنیم.

پاپی زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه خوزستان استان رو به رشدی است و به لحاظ مصرف آب و برق دچار مشکل است، شبکه آنها فرسوده شده و هر سال مشکلات جدی را برای مردم ایجاد می کند.       

وی با اشاره به انجام اقدامات خوب در این حوزه طی سال های گذشته افزود: در این راستا جلسات خوبی با وزیر نیرو برگزار شده و چند روز قبل هم شاهد به بهره برداری رسیدن چند پروژه مهم در خوزستان و از جمله دزفول بودیم.   

نماینده مردم دزفول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره برداری از فاز اول طرح جامع آبرسانی دزفول تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، حجم ذخیره آب شهر دزفول تا چهار برابر افزایش یافت و در ایام تابستان دچار افت فشار آب در این شهرستان نخواهیم شد.    

پاپی زاده با اشاره به در دستور کار بودن تأمین آب شرق روستاهای سالند ادامه داد: تأمین اعتبار این کار انجام و با حضور وزیر طرح جامع آبرسانی سردشت و احداث خط انتقال فشار قوی برق و پست ۱۳۲ کیلوولت فشار قوی شهیون و سردشت نیز کلنگ زنی شد. 
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
1
آقای پاپی :رئیس محترم مجمع نمایندگان خوزستان شما درست در زمانی که کل کشور دخیل در خشکسالی است طرح دو فوریتی توقف اتنقال آب کارون را به مجلس میدهید!!!10 سال پیش کجا بودید.این فعالیتها نشان از موفقیت نمایندگان خوزستان نیست.جدیدا" سری به کارون زده اید.خودتان به خودتان نمره بدهید.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
ایشون مگه چند ساله نماینئه شدن
:
:
:
آخرین اخبار