تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۶۴۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
کمک۱۲میلیارد ریالی انجمن اولیا و مربیان به مدارس‌خوزستان
کمک ۱۲ میلیارد ریالی انجمن های اولیا و مربیان به مدارس خوزستانمدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از کمک ۱۲ میلیارد ریالی انجمن های اولیا و مربیان به مدارس خوزستان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ خبر داد.

به نقل  از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده با بیان اینکه اولیای دانش آموزان خوزستانی در قالب انجمن های اولیا و مربیان مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به صورت کمک نقدی به مدارس محل تحصیل فرزندان خود اهدا کردند، اظهار کرد: ۱۰ هزار ۲۳۶ مدرسه در خوزستان ۱ میلیون دانش آموز را تحت پوشش خدمات آموزشی و پرورشی خود قرار داده اند که همه این مدارس دارای انجمن اولیا و مربیان فعال هستند. این انجمن ها نقش فعالی در افزایش مشارکت اولیا در مدیریت مدارس دارند.

وی در ادامه مهمترین کارکرد انجمن اولیا و مربیان را کم کردن فاصله بین دو نهاد خانواده و مدرسه دانست و توضیح داد: آموزش و پرورش بدون توجه به نقش خانواده ها در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نمی تواند در انجام وظایف خود موفق باشد. این نقش تنها با توجه به انجمن های اولیا و مربیان در مدارس پررنگ خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه ۴۰ شورای انجمن در ادارات مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان به صورت فعال وظیفه سیاست گذاری و تعیین خط مشی های انجمن های اولیا و مربیان را برعهده دارند، گفت: افزایش مشارکت فعال اولیا، تبدیل تعلیم و تربیت به دغدغه افراد جامعه، مشورت پذیری و برون رفت از چالش ها با استفاده از رویکرد شورایی از مهمترین اهداف تشکیل شورای انجمن در مناطق و نواحی استان است.

تقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه های برون رفت از چالش های پیش روی نظام تعلیم و تربیت افزایش مشارکت خانواده ها در مدارس است. رویکرد آموزش و پرورش خوزستان استفاده از ظرفیت عظیم اولیا در ارتقای شاخص های آموزشی و تربیتی دانش آموزان است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار