تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۶۴۲۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رانندگان‌پایانه‌بندرامام ‌خواستار افزایش‌نرخ‌کرایه حمل‌کالا شد‌ند
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: اعتراض رانندگان پایانه بندر امام ‌برای افزایش نرخ کرایه حمل کالا بود‌.

یوسف عابدینی درباره تجمع دو روزه کامیون‌داران در پایانه بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: رانندگان کامیون تقاضای افزایش نرخ کرایه را داشتند.

وی افزود: رانندگان معتقد بودند به دلیل افزایش نرخ خدمات مراکز ضد عفونی کننده کامیون‌ها و محدودیت جدیدی که توسط وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کاهش سقف مجاز بارگیری خودروهای سنگین(تریلی،کامیون) ایجاد شده، کرایه‌های حمل بار خودروهای سنگین نیز افزایش یابد.  

عابدینی در خصوص افزایش نرخ مراکز ضدعفونی عنوان کرد: طبق الزامات بهداشتی کامیون‌هایی که حامل نهادهای دامی هستند باید ضدعفونی شوند و مراکز ضدعفونی کننده با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت اقدام به افزایش نرخ هزینه ضدعفونی کامیون‌ها از 30هزار تومان به 50هزار تومان کردند اما با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت نرخ هزینه مراکز ضدعفونی به 30هزار تومان برگردانده شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان  با اشاره به قانون جدید وزارت راه و شهرسازی در خصوص محدویت‌های جدید در میزان بارگیری کامیون‎‌های مختلف، بیان کرد: در گذشته قانون به رانندگان اجازه 44تن مجموع بار و خودرو را داده بود اما در قانون جدید محدودیت 40تن  وضع شد که همین امر مورد اعتراض رانندگان واقع شد.

وی افزود: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی این مصوبه لغو و طی نامه‌ای به همه انجمن‌ها و پلیس‌ راهور سراسر کشور ابلاغ شد.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه بار کامیون‌داران، گفت: انجمن صنفی شرکت‌های کالا و انجمن صنفی رانندگان باید جلسه ای تشکیل بدهند و نرخ جدید کرایه را تعیین و به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اعلام کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار