تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۶۴۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان خبر داد:
تأسیس 14 پایگاه خدمات اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه ای استان
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان در مراسم گرامیداشت روز مددکاری اجتماعی با اشاره به رتبه دوم شهرستان اهواز در زمینه حاشیه نشینی کشور افزود: در سال 96، 14 پایگاه خدمات اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه ای استان تأسیس شد تا ضمن پرداختن به ریشه ها و عوامل به وجود آورنده آسیب های اجتماعی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

محمدرضا عباسی گفت: مددکاری حرفه ای است که توسعه و تغییر اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی مردم در جامعه را دنبال می کند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مددکاران اجتماعی در رفع معضلات اجتماعی گفت: مددکاری در گذشته به عنوان حرفه ای فردی در نظر گرفته می شد و اکنون به عنوان حرفه ای اجتماعی برای حل مشکل جامعه هدف در نظر گرفته می شود.

عباسی با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام ، مددکاری و کمک به همنوع را برگرفته از الگوی زندگی امیرالمومنین علی(ع) معرفی کرد و اظهار داشت حکمت ها و بیانات امام علی (ع) در نهج البلاغه امروز نیز می تواند برای رفع معضلات و آسیب های اجتماعی چراغ راه ما باشد.

وی بیان داشت: سازمان بهزیستی با داشتن مددکارانی در سه حوزه تخصصی اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی نقش به سزایی در تربیت مددکاران اجتماعی در سطح کشور دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی همچنین با بیان اینکه 11 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان در سال گذشته افتتاح شده است ادامه داد: عمده وظایف اورژانس اجتماعی، رسیدگی به مشکلات اجتماعی مربوط به کودکان، دختران و زنان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان تأکید کرد: بهزیستی خوزستان درصدد افزایش مراکز کاهش طلاق و پایگاه های خدمات اجتماعی است و امیدواریم تمامی دستگاه های مسئول در سطح استان به وظایف قانونی خود در زمینه آسیب های اجتماعی عمل کنند.

محمدرضا عباسی در پایان گفت: بهزیستی خوزستان مفتخر است با اقدامات و فعالیت های تخصصی خود و مداخلات به هنگام مددکاران اجتماعی نسبت به کاهش مشکلات اجتماعی تلاش می کند.
:
:
:
آخرین اخبار