تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۶۴۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در قالب طرح های گلخانه ای:
550 شغل در بخش کشاورزی خوزستان ایجاد شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیش از 550 شغل با اعطای تسهیلات در قالب طرح های گلخانه ای در بخش کشاورزی استان ایجاد شد.

کیخسرو چنگلوائی سه شنبه ضمن تاکید بر لزوم افزایش بهره وری از منابع آبی گفت: 64طرح گلخانه ای در سال 96 با اعطای 584 میلیارد ریال تسهیلات اجرا شد که باعث ایجاد 551 شغل مستقیم و به دنبال آن امکان اشتغال غیرمستقیم را نیز فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود : در زمینه آبیاری فشار کم و آبیاری بر اساس افزایش بهره وری از منابع آبی بیش از 148 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و باعث تثبیت شغل 152نفر از کشاورزان شده است، همچنین، در قالب 35 طرح نیز تسهیلات بانکی پرداخت و به کشاورزان کمک بلا عوض فنی و ریالی شده است.

چنگلوائی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی در زمینه ها و زیر بخش های مختلفی اشتغال زایی و در تثبیت شغل ها فعالیت داشته، بیان کرد: در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی نیز مبلغ 689 میلیارد ریال تسهیلات برای ادوات کشاورزی نظیر کمباین و تراکتور و دنباله بند های آنها پرداخت شده که زمینه اشتغال زایی 870 نفر را فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: ایجاد 75 تعاونی اعتبار خرد زنان روستایی باعث ایجاد اشتغال 3000 نفر از زنان روستایی شد، در قالب مشاغل خانگی یک هزار و268 طرح که در آن تعداد یک هزار و 273نفر اشتغال داشته اند مبلغ 91 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت اشتغال زایی در دو زیر بخش کشاورزی و دامپروری صورت گرفته، گفت: پرداخت 340 میلیارد ریال از این محل در بخش کشاورزی و 224 میلیارد ریال در بخش دام و طیور باعث اشتغال 260 نفر در زمینه زراعت و باغات و 494 نفر در زمینه دام طیور شده است.

وی در مورد اشتغال زایی در قالب سامانه کارا اظهار کرد: تعداد 347 طرح از محل اشتغال پایدار روستایی با یک میلیارد و 681 میلیارد ریال اعتبار و یک هزار و 738 نفر اشتغالزایی مستقیم مصوب و به بانکهای عامل برای پرداخت تسهیلات ارجاع شده است، همچنین 79 طرح اشتغالزایی با اعتبار 982 میلیارد ریال به منظور ایجاد اشتغال مستقیم برای 857 نفر در کمیته فنی استان مصوب و برای پرداخت به بانک های عامل ارائه شد. این 79 طرح در قالب اشتغال فراگیر در زمینه های پرورش آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، پرواربندی دام های سبک و سنگین، پرورش ماکیان، پرورش زنبور عسل و گیاهان دارویی اجرا شده است. علاوه براین از منابع داخلی بانک کشاورزی به تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی بیش از 20هزار میلیارد ریال اختصاص یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار