تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۶۴۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش:
4 میلیارد مطالبات ذرتکاران خوزستانی پرداخت نشده است
رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش با بیان این‌که مطالبات کشاورزان استان در بحث ما به تفاوت قیمت ذرت حدود 4 میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر هنوز بخشی از ما به تفاوت قیمت تضمینی ذرت کشاورزان خوزستان که در آذر و دی ماه سال گذشته برداشت کرده‌اند و تحویل داده‌اند از سوی دولت به آن‌ها پرداخت نشده است. 

عبدالرحيم رحیمی نیا اظهار کرد: در مصوبه مجلس گفته شده است که مطالبات کشاورزان در محصولات استراتژیکی که دولت از آن‌ها خریداری می‌کند، باید حداکثر ظرف یک ماه به کشاورزان پرداخت شود.

وی افزود: در قانون و قوانین بودجه سالانه این مساله پیش بینی می‌شود که اگر پرداخت مطالبات کشاورزان بیش از یک ماه به طول بیانجامد، دولت باید جریمه تاخیر به کشاورزان پرداخت کند اما در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم که گاها تا 6ماه پس از خرید نیز پولی به کشاورزان داده نمی‌شود.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش تصریح کرد: در حال حاضر هنوز بخشی از ما به تفاوت قیمت تضمینی ذرت کشاورزان شوش که در آذر و دی ماه سال گذشته برداشت کرده‌اند و تحویل داده‌اند از سوی دولت به آن‌ها پرداخت نشده است.

رحیمی نیا بیان کرد: مطالبات کشاورزان در استان خوزستان در بحث ما به تفاوت قیمت ذرت، چیزی حدود 4میلیارد تومان است که دولت باید به آن‌ها پرداخت کند اما می‌بینیم که با گذشت حدود 4 ماه هنوز این مطالبات کشاورزان به آن‌ها پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: این مساله در حالی است که کشاورزان خوزستانی از نظر معیشتی وضعیت مناسبی ندارند و باید به این مساله توجه ویژه‌ای شود. وقتی نرخ خرید پایین باشد و پول کشاورزان نیز پس از خرید با تاخیر فراوان به آن‌ها پرداخت شود، مشکلاتی برای کشاورزان رخ می‌دهد که در نهایت ممکن است منجر به وقوع خطر امنیت غذایی در کشور شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار