تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۶۴۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس راه خوزستان خبر داد:
افزایش 40 درصدی تصادفات برون شهری خوزستان در فروردین‌ماه
رئیس پلیس راه خوزستان از افزایش 40 درصدی تصادفات برون شهری استان خوزستان در فروردین‌ماه امسال خبر داد.

سرهنگ رضا دولتشاهی در جلسه شورای ترافیک خوزستان اظهار کرد: هر چند در سال گذشته از نظر تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در استان خوزستان کاهش خیلی خوبی داشتیم، اما دوستان ما در کمیسیون ملی اصلا از این وضعیت راضی نبودند چرا که آمار عددی ما بالا بود.

وی ادامه داد: اما واقعا امسال وضعیت در خوزستان بسیار بحرانی است. در فروردین‌ماه 97 تصادفات برون شهری در سطح استان خوزستان نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافت. همچنین اکنون اکثر تصادفات به صورت رخ به رخ و با بر جا گذاشتن پنج یا شش کشته یا مصدوم هستند. از این رو این وضعیت ما اصلا خوب نیست.

رئیس پلیس راه خوزستان درباره عامل عوامل افزایش تصادفات استان در سال جاری تصریح کرد: هر خبرنگاری که با من تماس می‌گیرد، به نوعی می‌خواهد عامل این افزایش تصادفات را در حوزه جاده بیاورد و مقصر را جاده عنوان کند، هر چند درست است که جاده‌های ما باید ایمن شوند و ما مشکلات زیادی در بحث جاده‌ها داریم.

دولتشاهی ادامه داد: در 40 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، آنگونه که باید به استان خوزستان رسیدگی نشد و این موضوع یک واقعیت است. در حال حاضر نیز همکاران ما همه در حال تلاش هستند اما هر چه هم تلاش شود، باز هم کمبودهایی داریم. واقعیت این است که مشکل ما در بحث فرهنگ ترافیک و عامل انسانی است.

وی افزود: مواردی داشتیم که راننده‌ای بدون داشتن گواهینامه در جاده رانندگی کرده و قبل از آن هم به اندازه کافی نخوابیده است، تصادف می‌کند و شش نفر را اینگونه می‌کشد. یا راننده‌ای تا صبح به دزدی مالی و قاچاق پرداخته و شب را نخوابیده است و به جاده می‌زند و صبح در جاده هنگام رانندگی خوابیده و سه نفر را کشته است.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه از صدا و سیما در حوزه مسائل ترافیکی تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم، عنوان کرد: باید از طریق دیگر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در بحث فرهنگ ترافیکی کاری انجام دهیم. قرار است چقدر جاده بسازیم و چقدر نیروی پلیس در جاده‌ها مستقر کنیم؟ بالاخره هر کسی توانی دارد.

دولتشاهی بیان کرد: در هر صورت در سال 96 تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در خوزستان نسبت به سال 95 کاهش یافت. اما از این لحاظ اصلا وضعیت خوبی نداریم. با وجود اینکه در طرح نوروزی امسال همه دستگاه‌ها به خوبی پای کار آمدند، اما واقعا نتیجه‌ای نگرفتیم چرا که راننده‌ها رعایت نکردند.

وی اظهار کرد: متأسفانه گزینش‌ها در شهرستان‌ها به صورت سیاسی در آمده است. یعنی مسئولین ما نگاه می‌کنند که آن نماینده یا مسئول دیگر چه می‌گوید. اگر قرار باشد نگاهی داشته باشیم، باید بر اساس نظریات کارشناسی شده باشد.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: فرزند آقایی به یک مانع (سرعت‌گیر) بر می‌خورد. فورا می‌گویند که این مانع در اینجا چکار می‌کند و بعد هم یک نفر دیگر می‌آید و چیز دیگری می‌گوید. واقعیت این است که ما باید کار فنی انجام دهیم. استاندار پیشین آقای مقتدایی به شدت مخالف بحث تعیین سرعت مجاز در هر جاده‌ای بودند و واقعا هم درست می‌گویند در شأن مردم نیست که بخواهیم در هر جاده‌ای میزان سرعت برای مردم تعیین کنیم.

دولتشاهی ادامه داد: اما در شرایط فعلی باید این کار را انجام دهیم چرا در کمربندی ایذه به فاصله شش یا هفت روز شش نفر در یک نقطه در تصادفات فوت می کنند بعد می‌گویند فلان مسئول مخالف است. خوب بیخود کرده که مخالف است. ما واقعا نمی‌توانیم با این وضعیت و شرایط کار کنیم. هر کس می‌آید و دستوری می‌دهد و واقعا سلیقه‌ای شده است.

وی افزود: خواهش می‌کنیم در شهرستان‌ها و به ویژه به فرمانداران اعلام شود که تصمیم‌گیری‌ها بر اساس نظرات کارشناسانه باشد. دوستان ما در راهداری و در راه و شهرسازی مسئولیت دارند. نباید اینگونه باشد که هر کس می‌آید و دل‌بخواهی هر تصمیمی می‌گیرد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار