تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۶۴۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دزفول پایلوت طرح هوشمندسازی کشاورزی شد
سرپرست فرمانداری دزفول گفت:این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح هوشمندسازی کشاورزی در استان خوزستان انتخاب شده است.

بکارگیری سیستم های هوشمند در بخش کشاورزی با مشارکت وزارتخانه های جهاد کشاورزی ، ارتباطات و فناوری اطلاعات با رویکرد بهره گیری از فناوری های نوین برای افزایش بهره وری تولید و کاهش مصرف انرژی در بخش کشاورزی اخیرا در کشور وارد گام اجرایی شده است.

امیر عیسی زاده روز سه شنبه در نشستی که به منظور بررسی موانع و مشکلات ارتباطی این شهرستان برگزار شد ضمن قدردانی از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در راستای اجرای طرح هوشمندسازی کشاورزی تاکنون نشست هایی با شرکت کشت و صنعت شهید رجایی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه به منظور هوشمندسازی شهر دزفول نیز تلاش هایی صورت گرفته و 200 نقطه در این شهر جانمایی شده افزود:به دنبال ایجاد زیرساخت لازم برای حرکت به سمت ایجاد شهر هوشمند هستیم که این امر با پیگیری فراوان فرمانداری وهمکاری شهرداری و شورای شهر محقق خواهد شد.

عیسی زاده ادامه داد:برای رسیدن به شهر هوشمند نیازمند زیرساخت هایی چون ارتباطات هوشمند،انرژی ،امنیت هوشمند و کسب و کار هوشمند هستیم که با همکاری یکی از شرکت های محوری ارتباطات اینترنتی در نخستین گام و به صورت پایلوت اجرای پنج کیلومتر فیبر نوری آغاز می شود .

سرپرست فرمانداری دزفول اظهار کرد:با اجرای این طرح سرعت اینترنت با میانگین 20 برابر جهت استفاده شهروندان افزایش می یابد .

وی افزود:بیش از 72 درصد مساحت شهرستان دزفول را بخش های محروم سردشت و شهیون دربرمی گیرند که نیازمند خدمات زیربنایی برق،آب،تلفن هستند و با وجود اینکه جمعیت کمی در این مناطق ساکن است باید به آنها خدمات رسانی شود.

عیسی زاده در ادامه بیان داشت:توسعه پوشش مخابراتی روستایی یکی از اقدامات قابل توجه شهرستان در سالهای اخیر بوده که با همکاری وزارت ارتباطات انجام شده و در آینده نتایج بسیار خوبی در روستاهای محروم سردشت و شهیون در پی خواهد داشت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان نیز گفت:دزفول پایلوت اجرای طرح هوشمندسازی کشاورزی با استفاده از فناوری اینترنت اشیا(IOT ) انتخاب شده که در این خصوص نشستی با شرکت شهید رجایی دزفول برگزار و در گام نخست قرار است مطالعات انجام و در کمتر از 2 ماه آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

علی صالح نساج افزود:هوشمند سازی کشاورزی دزفول در گام نخست در 2 هکتار مزرعه انجام خواهد شد و اگر موفق بود در دیگر مناطق دزفول نیز توسعه خواهد یافت که تاکنون 50 میلیارد ریال از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای این طرح تامین شده است.

وی در خصوص تکمیل پوشش مخابراتی شهرستان دزفول نیز گفت:در گام نخست 130 روستا از خدمات ارتباطی بهره مند شدند و در گام دوم نیز دیگر روستاهای این شهرستان از خدماتUSO بهره مند می شوند.

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان نیز از تامین برق به عنوان یکی از دغدغه های مخابرات خوزستان در اجرای طرح های مخابراتی در شهرستان دزفول نام برد و گفت: سایت های لطف آباد،خرمیزان،برد بوری،ماشکار،گوشه و یک سایت دیگر در باغملک آماده هستند ، پیمانکار نیز آماده است که با تامین برق این سایت ها فعال خواهند شد ضمن اینکه سایت دورک و دره کاید نیز راه اندازی شدند.

عبدالحسین پوررکنی معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری دزفول نیز گفت:در سالهای اخیر اقدامات مثبتی در زمینه پوشش مخابراتی دزفول انجام شده که جای تقدیر دارد.

وی خواستار همکاری مدیریت توزیع برق برای تامین برق سایت های مخابراتی شد.

محسن نمازی فر مدیریت توزیع برق دزفول نیز گفت:در برقرسانی به مناطق سخت گذر باید طبق استانداردها اقدام شود تا در آینده مشکلی ایجاد نشود ضمن اینکه شبکه سازی در مناطق محروم کاری زمان بر است .

شهرستان دزفول با وجود شبکه مدرن آبیاری از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است.
سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی شامل بیش از 120 محصول در دزفول تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار