تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۶۴۳۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
30 درصد بنای مدارس خوزستان خطر ساز هستند
معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: 30 درصد ساختمان های مدارس این استان خطرساز هستند و باید تخریب و یا تعمیر و نوسازی شوند.

رضا زدوار در حاشیه آیین گرامیداشت بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان در آبادان اظهارکرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، ساخت و احداث مدارس در خوزستان کمتر انجام شد و اکنون بخش عمده ای از مدارس فرسوده و باید تخریب و بازسازی شود.

وی افزود: اگر بخواهیم به وضعیت ایده آل برسیم باید 2 هزار کلاس درس به مجموعه آموزشی خوزستان اضافه شود تا کمبود فضای آموزشی جبران شود.

وی با بیان اینکه هر ساله حدود 300 تا 400 کلاس درس در خوزستان توسط خیرین مدرسه ساز ساخته می شود، گفت: امید است با جذب مشارکت های مردمی و خیرین بحث کیفی سازی فضا و شیوه آموزشی در آموزش و پرورش خوزستان ارتقا یابد.

زدوار همچنین اظهارکرد: خیرین مدرسه ساز خوزستان، در جشنواره قبلی در اردیبشهت پارسال، یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت، تجهیز و تعمیر فضای آموزشی این استان تعهد کردند که 70 درصد آن تاکنون محقق شده است.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت:این اعتبار بیشتر برای ساخت و تعمیر مدارس آبادان، خرمشهر، دزفول، بهبهان، رامهرمز،شوش هزینه می شود.

وی اظهارکرد:در سه ماه گذشته 40 جشنواره ویژه خیرین مدرسه ساز در خوزستان برگزار شده و جشنواره ای دیگر در 25 اردیبهشت جاری در تالار امام رضا(ع) شرکت نفت اهواز برگزار می شود.

بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور امام جمعه آبادان و جمعی از مسئولان استانی و محلی، و جمعی از خیرین مدرسه ساز در مجتمع فرهنگی معلم آبادان برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار