تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۶۴۳۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزییات پرداخت حقوق‌ومزایای کارمندان و بازنشستگان
مشاور سازمان برنامه و بودجه گفت: کل پرداختهای مربوط به حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان در طی سال جاری ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است.

محمد کردبچه مشاور سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه، از ۲۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای حدود ۴۰ درصد مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان دستگاههای اجرایی است، گفت: به این ترتیب رقمی در حدود ۹۶ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت در طی سال پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه، این عدد تنها مربوط به حقوق و مزایای کارکنان رسمی و پیمانی است، گفت: حقوق مربوط به کارمندان قراردادی در فصل دوم بودجه آمده است، این فصل مختص خرید کالا و خدمات است که شامل ۱۵ درصد کل اعتبارات هزینه ای می‌شود. بر این اساس حدود ۵ درصد کل اعتبارات مربوط به پرداخت حقوق کارکنان قراردادی است.

این کارشناس بودجه گفت: به این ترتیب حدود ۴۵ درصد کل اعتبارات هزینه‌ای مربوط به حقوق دستمزد کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی است.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جزییات پرداخت حقوق مربوط به بازنشستگان در فصل ششم که مختص اعتبارات رفاهی است ذکر شده است، اگر علاوه بر حقوق، هزینه‌های بیمه بازنشستگان نیز لحاظ شود ۳۱ درصد اعتبارات هزینه‌ای مربوط به اعتبارات اجتماعی است.

کردبچه با بیان اینکه، بخش عمده باقی مانده از هزینه‌های جاری در سرفصل اعتبارات رفاهی مربوط به یارانه‌ها می‌باشد، گفت: در این سرفصل، اعتبارات بنیاد شهید و کمیته امداد نیز لحاظ می‌شود.

وی تاکید کرد، حقوق و دستمزد کارمندان در قالب جبران خدمت کارمندان حدود ۴۰ درصد اعتبارات و حقوق کارمندان قراردادی حدود ۵درصد کل اعتبارات می‌باشد که در فصل دوم با عنوان خرید خدمت آمده‌ است. از طرفی حدود ۳۱ درصد پرداختهای مربوط به بیمه و مستمری بازنشستگان است که در فصل ششم آمده است. به این ترتیب کل مبلغی که طی سال به کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته پرداخت می‌شود حدود ۷۵ درصد کل اعتبارات هزینه‌ای و معادل ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار