تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۶۴۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده خبر داد:
تدوین طرح حمایت از محیط بانان در مجلس
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تلاش برای تدوین طرح حمایت از محیط بانان خبر داد.

عباس پاپی زاده با یادآوری زخمی شدن سه محیط بان پارک ملی دز در اثر تیراندازی صیادان غیرمجاز، گفت: منقطه حفاظت شده دز منطقه ای بسیار وسیع است که به شدت با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است و بیم آن می رود که جان محیط بانان مظلوم مجددا از سوی صیادان و شکارچیان غیرمجاز مورد تهدید قرار بگیرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شغل محیط بانانی بسیار پراسترس و پرخطر است، افزود: متاسفانه محیط بانان استان خوزستان به تجهیزات و امکانات پیشرفته برای حفاظت از جان خود مانند جلیقه ضد گلوله مجهز نیستند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت جدی سازمان حفاظت محیط زیست از محیط بانان، ادامه داد: محیط بانان با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و در درگیری ها به درستی از محیط بانان حمایت نمی شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم، با یادآوری اینکه به دنبال تدوین و تصویب طرحی در مجلس برای حمایت از محیط بانان هستیم، تصریح کرد: افزایش حقوق و دستمزد، تعداد محیط بانان، تامین تجهیزات و امکانات پیشرفته در این طرح مورد توجه قرار  خواهد گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: مسائل حقوقی و تجهیز این افراد در لایحه حمایت از محیط بانان دیده نشده است بنابراین درصدد هستیم این موارد را در طرح مذکور پیش بینی کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار