تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۶۴۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان ظرفیت میزبانی رویدادهای بین المللی را دارد
شهردار آبادان گفت : حذف روادید اتباع خارجه برای ورود به منطقه آزاد اروند و برخورداری از پتانسیل ها و زیرساختهای مناسب ، آبادان را در جایگاه میزبانی مناسب برای رویدادها و مجمع های بین المللی قرار داده است.

حسین حمیدپور اظهار کرد:حذف روادید بزرگترین فرصت آبادان برای معرفی پتانسیل های گردشگری و جذب توریست است و ما می خواهیم از این فرصت پیش آمده، بهترین استفاده را داشته باشیم لذا با توجه به سایر ظرفیتهای صنعتی و گردشگری و جغرافیایی، زمینه را برای همایش های بین المللی در آبادان مهیا می کنیم.

وی افزود : لغو روادید امتیازی برای سرمایه گذاران می باشد چرا که امکان تردد نیروهای تخصصی آنها نیز به این منطقه فراهم شده است.

شهردار با اشاره به ظرفیت فرودگاهی موجود آبادان گفت : فرودگاه بین المللی آبادان به لحاظ قدمت دومین فرودگاه کشور به شمار می رود و این آمادگی را دارد که میزبان شایسته ای برای اتباع خارجی باشد.

وی افزود: فرودگاه آبادان با ظرفیت های مناسب آمادگی کامل برای میزبانی اتباع خارجی را دارد که بدون روادید به منطقه آزاد اروند می آیند و می توان در این فرودگاهبرای آن دسته از اتباع خارجی که قصد سفر به سایر نقاط کشور را دارند، ویزا صادر کرد.

حمیدپور ادامه داد: ورود بیشتر مسافران، و توسعه گردشگری و توریسم درمانی از دیگر امتیازاتی است که می توان برای جذب سرمایه گذار از آن استفاده برد.

وی اظهار کرد: شهرستان آبادان می تواند پایگاهی برای مجمع های بین المللی باشد؛ ازسوی دیگر میزبانی این رویدادها در توسعه فرهنگی و اقتصادی آبادان نیز اثرگذار خواهد بود.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس واقع شده که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی رودخانه های اروند رود و کارون قرار دارد. 

این منطقه همجوار با کشورهای عراق و کویت است و با داشتن ظرفیت حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است.

با حذف روادید از آذرماه پارسال تا پایان فروردین سال جاری حدود180 هزار گردشگر از کشورهای مختلف به منطقه آزاد اروند سفر کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار