تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۶۴۳۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهالی یک منطقه باوی خواستار رفع مشکلات خود شدند
حدود 15 نفر از اهالی یک منطقه شهرستان باوی ، که خود را از روستای ابوهاون معرفی کردند روز چهارشنبه در اعتراض به آنچه که نداشتن آب و برق عنوان شده در مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

یکی از اهالی بیان کرد: این روستا ازداشتن آب شرب وبرق محروم بوده و مردم آب شرب خود را از چاه تامین می کنند.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود گفت: در این روستا برق وجود ندارد و این درحالی است که پایه های برق از یک کیلومتری این روستا عبور می کند و مردم روستا از این پایه ها برق به خانه های خود کشیده اند.

وی اظهارکرد: دراین روستا 20 خانوار زندگی می کنند که تامین آب و برق برای این تعداد جمعیت مشکل نیست اما هیچ مسوولی به این روستا و اهالی آن توجه ندارد.

فرماندار شهرستان باوی در این باره اظهارکرد: سال ها پیش ساختمانی توسط فردی در زمین های این منطقه به صورت غیر مجاز ساخته شده و رفته رفته تعدادی خانوار در این منطقه سکونت کردند که به دلیل غیرمجاز بودن برای برق رسانی و آبرسانی معترض هستند.

حیدر کاظمی ادامه داد: این اهالی بیشتر در شهر ویس و ملاثانی سکونت دارند و برای کار به این منطقه می آمدند.

وی گفت: این منطقه دارای کد نبوده و از نظر بنیاد مسکن چون کد ندارد نمی توان عنوان روستا به آن داد، لذا هرگونه برق‌رسانی و آب‌رسانی به این منطقه غیر مجاز است اما با این وجود در حال مذاکره و پیگیری هستیم تا بتوانیم برای این منطقه برق بکشیم.

وی گفت: با توجه به اطلاعاتی که کسب کردیم در این منطقه 15 نفر ساکن هستند که حدود 2 خانوار می شوند برق رسانی به این منطقه شاید حدود سه میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد. 

کاظمی افزود: بنیاد مسکن اعلام کرد که این منطقه دارای کد نبوده و نمی توان به این منطقه خدماتی نظیر برق و آب ارایه داد اما با توجه به اینکه در این منطقه تعدادی خانوار ساکن هستند در تلاشیم که به نوعی مشکلات آنها را برطرف کنیم.

این تجمع پس از ساعتی به آرامی خاتمه یافت.

باوی در سال 89 به شهرستان تبدیل شد که مرکز این شهرستان شهر ملاثانی است و از 2 بخش مرکزی و ویس تشکیل شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار