تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۶۴۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت اهوازخواستار مطالبات خود شدند
تعدادی از سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت (آرمان سابق) روز چهارشنبه در مقابل شعبه مرکزی موسسه ملل در اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن سپرده های خود تجمع کردند
سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت اهوازخواستار مطالبات خود شدنددر حدود 30 نفر از سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت (آرمان سابق) چهارشنبه در مقابل شعبه مرکزی موسسه ملل در اهواز تجمع کردند و خواستار حل مشکل خود شدند.

یکی از سپرده گذاران که خواست نام وی در خبر ذکر نشود بیان کرد: تکلیف سپرده های زیر یک میلیارد ریال این تعاونی در سال 96 مشخص شد اما با گذشت یک سال از تعطیلی این تعاونی، سپرده های بالای یک میلیارد ریال تعیین تکلیف نشده است.

وی گفت:با وجود اعتراضات و تجمعات متعددی که در این خصوص از سوی سپرده گذاران انجام گرفته هیچ مسئولی برای تعیین تکلیف وضعیت سایر صاحبان حساب پاسخگو نبوده است.

این سپرده گذار افزود: امروز به دلیل اعتراض سپرده گذاران این تعاونی برخی از شعب موسسه ملل و شعبه مرکزی در اهواز تعطیل شد.

گفتنی است تجمع صاحبان حساب این تعاونی در هفته گذشته در مقابل شعب ملل در اهواز نیز موجب تعطیلی این شعب این موسسه شده بود.

سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت در سال 96 با برپایی تجمع های اعتراضی مقابل استانداری و شعب این موسسه، نسبت به مسدود شدن حساب های خود در این موسسه اعتراض و خواستار دریافت همه سپرده ها خود شده بودند.

تعاونی اعتبار وحدت (آرمان سابق) 34 شعبه در خوزستان ( 14 شعبه در اهواز ) داشته و طبق اعلام دادستانی اهواز، حجم سرمایه خوزستانی ها که بیشترین سرمایه را در این موسسه دارند، بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال است.

بر اساس این گزارش درمرحله نخست در آبان پارسال موسسه ملل اعلام کرد وجوه سپرده گذاران تعاونی وحدت که تا سقف 30 میلیون ریال سپرده داشتند را پرداخت می کند ولی تعدادی از سپرده گذاران نسبت به پرداخت پلکانی اعتراض داشتند.

آذر پارسال نیز موسسه ملل اعلام کرد: پرداخت حساب سپرده گذاران تا سقف موجودی یک میلیارد ریال در حال انجام است.

موسسه ملل همچنین در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که تا تاریخ سوم دی 96 تمام صاحبان حسابی که تا سقف یک میلیارد ریال موجودی داشتند تعیین تکلیف شده اند.

گفتنی است موسسه مالی و اعتباری آرمان در سال 92 از ادغام موسسات مالی و اعتباری فرشتگان، فردوسی و افضل توس تشکیل شد ولی در نهایت در خرداد سال 96 به دنبال لغو یک طرفه قرارداد ادغام این 2 موسسه (آرمان و توسعه) از سوی موسسه توسعه، فعالیت این تعاونی اعتباری از سوی بانک مرکزی غیرمجاز اعلام و حساب سپرده گذاران آن مسدود شد.

در خرداد پارسال نیز شورای پول و اعتبار دستور انحلال رسمی موسسه آرمان را به دلیل فعالیت غیرمجاز صادر کرد.

در ادامه بر اساس تصمیم بانک مرکزی و تفاهم نامه منعقد شده، مسئولیت مدیریت دارایی ها و بدهی وحدت (آرمان) به موسسه اعتباری ملل محول شد و این موسسه در آخرین اطلاعیه خود از پرداخت سپرده های بالاتر از یک میلیارد ریال با سود 15 درصد خبر داد و همین موضوع موجب اعتراض سپرده گذاران شد.

هم اکنون در اهواز چهار شعبه موسسه ملل وجود دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: موسسه آرمان
:
:
:
آخرین اخبار