تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۶۴۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورزشکاران جانباز و معلول خوزستان در 12 رشته فعالند
رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان گفت: ورزشکاران جانباز و معلول خوزستانی در 12 رشته زیر نظر این هیات فعالیت دارند.

مهرداد شیروانی اظهار کرد: این ورزشکاران در رشته های دو و میدانی، بسکتبال با ویلچر، تیراندازی، وزنه برداری، فوتبال 7 نفره، فوتبال قطع عضو، تیر و کمان، والیبال نشسته، تنیس روی میز، پارا تکواندو، پارا بدمینتون و شنا فعالیت دارند و در برخی رشته ها موفق به کسب نشان کشوری و بین المللی شده اند. 

وی با اشاره به اینکه در رشته دو و میدانی فعالیت بسیار چشمگیری در بخش آقایان و بانوان داریم افزود: در مجموع رشته ها در 2 بخش آقایان و بانوان حداقل 6 و حداکثر 10 نفر از خوزستان به مسابقات پاراآسیایی 2018 اعزام می شوند که احتمال کسب نشان توسط آنها زیاد است.

وی گفت: در گذشته، به معلولان به عنوان سربار جامعه نگاه می شد اما امروزه به دلیل موفقیت های ورزشکاران جانباز و معلول در مسابقات پاراآسیایی، جهانی و پارالمپیک، از آنان به عنوان افتخارآفرینان ملی یاد می‌شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران ما به ویژه در رشته دو و میدانی به طور جدی مشغول تمرین هستند تا در رقابت های کشوری و بین المللی حضوری موثر داشته و مقام کسب کنند. 

شیروانی در ادامه با اشاره به فعالیت 700 ورزشکار سازمان یافته در خوزستان که از امکانات بسیار اندکی برخوردار هستند افزود: زمانی می توان در خصوص رونق و گسترش این رشته در خوزستان صحبت کرد که بتوان بودجه مناسبی در اختیار هیات های شهرستانی قرار داد؛ بودجه چندانی نداریم که بتوان امکانات مناسبی برای استفاده هیات های شهرستانی مهیا کنیم. 

وی درباره حامی مالی برای رشته های ورزشی جانبازان و معلولان خوزستان گفت: هر چند برخی از رشته های ما زیر حمایت شرکت هایی در خوزستان هستند اما بسیاری از رشته ها بدون حامی مالی هستند. 

شیروانی ادامه داد: به عنوان مثال شهرداری های اراک و تبریز بسیاری از تیم های این هیات را زیر پوشش دارند و حتی در لیگ برتر تیم داری می کنند اما برعکس وقتی به نزد برخی نهادها در اهواز می رویم به ما اعلام می کنند که به دلیل نبود منابع مالی نمی توانیم تیم داری کنیم. 

وی با بیان اینکه در سال 95 در ارزیابی عملکرد هیات های کشوری عنوان دومین هیات برتر کشور را بدست آوردیم افزود: انتظار داریم در سال 96 با توجه به میزبانی مسابقات مختلف کشوری و اردوهای تیم ملی ، در بین سه هیات اول کشور قرار گیریم. 

وی گفت: اگر چه در یک سال اخیر حمایت خوبی از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به ورزش جانبازان و معلولان صورت گرفته، اما نیاز به حمایت بیشتر است ، و از جمله در اردیبهشت امسال چند اعزام به مسابقات کشوری داریم که برای این کار نیاز به حمایت داریم. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار