تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۶۴۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت نیشکر کارون به مردم منطقه واگذار می شود
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت که شرکت نیشکر کارون به جای واگذاری به بخش خصوصی به مردم منطقه واگذار می شود.

عباس پاپی زاده با اشاره به بررسی های تحقیق و تفحص از شرکت نیشکر کارون اظهار داشت:  باتوجه به اینکه این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های کشت صنعت کشور است و در حوزه تولید شکر فعالیت می کند نحوه عملکرد آن در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد این شرکت در دو وظیفه اصلی خود یعنی اشتغالزایی و تولید شکر موفق نبوده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم شورای اسلامی در زمینه میزان اشتغالزایی شرکت نیشکر کارون، گفت: برای این شرکت برنامه ریزی شده بود که تقریبا 14 هزار اشتغال را پاسخگو باشد اما تا کنون به 2 هزار و 300 نفر کاهش یافته در واقع در این هدف گذاری عقب رفت جدی داشته است.

وی افزود: از سوی دیگر با این شرکت موضوع خودکفایی تولید شکر دنبال می شد که میزان تولید کنونی شرکت مذکرو با ظرفیت واقعی کارون فاصله زیادی دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به انباشت زیان دهی شرکت نیشکر کارون، تاکید کرد: زیان دهی این شرکت نشان دهنده مدیریت ناکارآمد است به همین جهت باید به سمت اصلاح مدیریت شرکت کارون رفت.

پاپی زاده در ادامه گفت‌وگو با اشاره به پیگیری واگذاری این شرکت کشت صنعت، گفت: در خصوص واگذاری شرکت بحث های مفصلی وجود دارد اما با توجه به تجربه شکست خورده در واگذاری برخی کشت و صنعت های خوزستان و فاصله گرفتن شرکت ها از رسالت اصلی تولید، روند دیگری برای واگذاری شرکت نیشکر کارون در نظر گفته شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه واگذاری به بخش خصوصی مشکلاتی برای کارکنان ایجاد می کند، اظهار داشت: در نظر داریم که این شرکت به جای واگذاری به بخش خصوصی به مردم منطقه واگذار شود تا مردم سهامدار این شرکت باشند.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم با واگذاری شرکت به بخش خصوصی نه تنها از مشکلات آن کاسته نمی شود بلکه بخش خصوصی کاری می کند تا شرکت از رسالت اصلی خود فاصله بگیرد.
:
:
:
آخرین اخبار