تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۶۴۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز اسب سواری با استانداردهای بالا در خوزستان احداث می شود
استاندار خوزستان گفت: با توجه به اصالتی که خوزستان در رشته اسب سواری با داشتن اسب های اصیل عرب دارد،  یک مرکز تخصصی با استانداردهای بسیار بالا احداث می شود.

غلامرضا شریعتی در نشست شورای ورزش خوزستان اظهار کرد: طبق آماری که ارائه شده است، ورزش و جوانان خوزستان در تمامی بخش‌ها ارتقا داشته است و این مهم جز با تلاش و زحمت بسیار تمام دست‌اندرکاران امر و دستگاه‌های اجرایی محقق نشده است.
 
وی بیان کرد: باید در حوزه سرمایه‌گذاری نیز از ورزش و جوانان حمایت شود. همچنین بخش ورزش و جوانان باید به نحوی مدیریت شده و چارچوب آن بسته شوید که امکان ادامه کار را داشته باشد. اگر شرایط به صورتی باشد که باشگاه ها امکان ادامه فعالیت را نداشته باشند این جز تعطیلی و خاموشی آنها چیزی دیگر در برنداشته خواهد داشت و این موضوع روی سلامتی و شادابی جامعه تاثیر خواهد داشت.
 
استاندار خوزستان گفت: باید با حمایت از ورزش، سلامتی و امید را به جامعه تزریق کنیم و شاخصه توسعه استان را گسترش دهیم. همچنین باعث کاهش آسیب های اجتماعی شویم. پس به عنوان متولیان توسعه استان باید موارد را که به صورت غیرمستقیم مانع توسعه می شوند، در نظر بگیریم و برای رفع آن مشکلات تلاش کنیم.
 
وی بیان کرد: همچنین قرار شد در سال ۹۷ جاده های سلامت در شهرستان های استان در دستور کار قرار بگیرد. مطمئنا مردم نیز از این بخش استقال خوبی خواهند داشت. احداث ۱۰ جاده سلامت آغاز شده است و حتما باید در این بخش افزایش تعداد جاده های سلامت را داشته باشیم.
 
شریعتی با تاکید بر گسترش و توسعه ورزش همگانی در استان عنوان کرد: واقعا برای ورزش همگانی برنامه داریم و فرمانداران و شهرداران شهرهای مختلف نیز باید پای کار باشند و از این مهم حمایت کنند تا در سال ۹۷ فعال تر و با انگیزه تر از سال ۹۶ در این بخش گام برداریم. در نهایت نیز تلاش کنیم که سلامتی، نشاط، و امید به جامعه تزریق شود. بابد به گسترش فرهنگ ورزش همگانی در استان کمک کنیم و باید شرایط عادلانه ای برای همه ایجاد شود.
 
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی چند کمپ تخصصی ورزشی در خوزستان، گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته شده، قرار است مرکز تخصصی اسب سواری را طبق استانداردهای جهانی در استان داشته باشیم. با توجه به اصالتی که خوزستان در این رشته با داشتن اسب های اصیل عرب دارد، جای خالی یک کمپ احساس می شد. مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته و دیوارکشی زمین در حال انجام است. به زودی نیز عملیات اجرایی ساخت این مرکز آغاز می شود. انتظار این است مراکز ورزشی که در استان ساخته می شود، به صورتی طراحی و ساخته باشند که برند شوند و این که بخواهیم هزینه ها را کاهش دهیم و در نهایت یک مکان ورزشی بدون کیفیت آماده شود که از استاندارد لازم برخورد نباشد، شایسته خوستان نیست زیرا باید بهترین امکان و مراکز ورزشی برای استان خوزستان ساخته شود.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: ظرفیت های خیلی خوبی در استان داریم و باید همه همت داشته باشیم. تاکید من بر احداث مرکز اسب سواری، ساخت آن به بهترین و کاملترین کمپ بوده است. تا این محل، مکانی برای برگزاری مسابقات بین المللی هم باشد.
 
وی عنون کرد: همچنین تصمیم گرفتیم با توجه به این که قرار است هر ساله مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر را در اهواز میزبانی کنیم، یک کمپ تخصصی این رشته را هم در اهواز داشته باشیم. مطالعات برای ساخت این کمپ آغاز شده است و امیدوارم عملیات اجرایی آن در سال جاری نیز شروع شود.
 
شریعتی در ادامه با اشاره به تاسیس مرکز تخصصی قایقرانی در اهواز گفت: در این زمینه با فدراسیون قایقرانی و سازمان آب و برق استان هماهنگی هایی صورت گرفت. همچنین قرار شد یکسری تجهیزات در اختیار قایقرانی قرار بگیرد. جانمایی احداث این مرکز تخصصی انجام و اسکله نیز خریداری شده است. در سال جاری هم اقدامات لازم صورت می گیرد.
 
وی با اشاره به گسترش ورزش هوایی در استان نیز عنوان کرد: یک فرودگاه قدیمی و بدون استفاده در شهرستان کارون قرار دارد که با شرکت نفت هم در این زمینه صحبت کردیم و موافقت آنها را برای استفاده از این مکان برای وررزش هوایی گرفتیم. امیدوارم پس از اتمام مطالعات لازم در این زمینه، عملیات اجرایی آن آغاز شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار