تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۶۴۳۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم نسب مطرح کرد:
وجود ۳۴۵ هزار هکتار کانون فوق بحرانی ریزگرد در خوزستان
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از وجود ۳۴۵ هزار هکتار کانون فوق بحرانی ریزگرد در این استان خبر داد و گفت: سازمان محیط زیست در برابر استخراج نفت از هورالعظیم سکوت اختیار کرده است.

جواد کاظم نسب الباجی با انتقاد از اینکه معضل ریزگرد‌ها و کم آبی افزایش مهاجرت‌ها از خوزستان را به دنبال داشته است، گفت: اگر وضعیت به همین منوال پیش رود در آینده ای نزدیک خالی از سکنه بودن خوزستان دور از ذهن نخواهد بود.

سازمان حفاظت محیط زیست توجهی به حل معضل ریزگردهای خوزستان ندارد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه سازمان حفاظت محیط زیست توجهی به حل معضل ریزگردهای خوزستان ندارد، افزود: خوزستان سال ها درگیر معضل ریزگردها و گرد و خاک است اما متاسفانه هیچ دولتی تاکنون اقدام موثری برای مدیریت این بحران انجام نداده و محیط زیست رسالت خود را به درستی انجام نمی دهد.

وی با انتقاد از اینکه قانون عادلانه توزیع آب در کشور رعایت نمی شود، گفت: متاسفانه انتقال آب از سرچشمه های دز و کارون، عدم پیگیری حقابه تالاب ها و احداث سدهای غیرکارشناسانه ریزگردها را در خوزستان صاحب خانه کرده اند.

تاسیسات نفتی زمینه خشکی تالاب هورالعظیم و شیوع ریزگردها را فراهم کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تاسیسات نفتی زمینه خشکی تالاب هورالعظیم و شیوع ریزگردها را فراهم کرده است، تصریح کرد: وزارت نفت با چه مجوزی اقدام به حفاری نفت در تالاب کرده و چرا سازمان محیط زیست در برابر این موضوع سکوت اختیار کرده است؛ به طور قطع اگر سازمان حفاظت محیط زیست به وظیفه ذاتی خود عمل کند تمامی مشکلات محیط زیستی مدیریت خواهند شد.  

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تامین حقابه تالاب ها و جلوگیری از انتقال آب خوزستان، گفت: تالاب هورالعظیم به دلیل آبگیری از طریق کارون وضعیت بهتری نسبت به شادگان دارد اما متاسفانه وضعیت تالاب شادگان بحرانی است و آبگیری نمی شود و خطر شیوع طوفان های نمکی ناشی از خشکی این تالاب مردم را تهدید می کند؛ محیط زیست باید از قدرت حاکمیتی خود استفاده کند.

وجود 345 هزار هکتار کانون فوق بحرانی ریزگرد در خوزستان

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان وجود 345 هزار هکتار کانون فوق بحرانی ریزگرد در خوزستان، ادامه داد: عدم آبیاری این زمین ها سبب فرسایش خاک و تولید ریزگرد شده است.
:
:
:
آخرین اخبار