تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۶۴۵۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر بهداشت:
دستگاه های برخوردار در حوزه درمان سرمایه گذاری کنند
وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارتخانه‌های نفت و صنایع به عنوان دستگاههای برخوردار ، در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان سرمایه‌گذاری کنند
وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارتخانه‌های نفت و صنایع به عنوان دستگاههای برخوردار ، در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان سرمایه‌گذاری کنند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی یکشنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان 32تختخوابی اروندکنار اظهار کرد: برخی صنایع مثل نفت ، فولاد و پتروشیمی اعتبارات خوبی دارند و می توانند در بخش درمان هزینه کنند.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری بخش ها و شرکت های بزرگ در خوزستان افزود : صنایع به اندازه کافی افراد بیمار به مراکز درمانی روانه می کنند و باید برای سرمایه گذاری در بخش درمان مشارکت داشته باشند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود زمین در برخی مناطق برای احداث طرح های درمانی بهداشتی گفت: برای توسعه براساس شاخص های جمعیتی به ازای هر یک هزار نفر یک خانه بهداشت، به ازای هر 12 هزار نفر یک مرکز بهداشت و به ازای هر 25 تا 50 هزار نفر یک مرکز جامعه سلامت در نظر گرفته شده است که با تلاش صورت گرفته این مراکز ساخته شده است.

هاشمی با تاکید بر کمبود نیروی متخصص در بیمارستان ها گفت: در برخی نقاط کشور مثل اروندکنار بیمارستانها با کمبود متخصص روبرو هستند و در برخی مناطق دیگر مثل اهواز کمبود پزشکان متخصص نداریم ولی با مشکل فضای فیزیکی و مکان بیمارستان روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان مشکلات و کمبود های درمانی کاسته می شود، اظهار کرد: هرچه پیش می رویم تعداد تخت های بیمارستانی و تعداد متخصصان داخلی زیاد می شود و امیدواریم مشکلات به تدریج برطرف شود.

وزیر بهداشت گفت: در تلاش هستیم دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای پنج تا 10 سال تمام ظرفیت های خود را برای تربیت متخصصین بومی اختصاص دهد تا کمبود پزشکان متخصص در استان برطرف شود.

دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شنبه هشتم اردیبهشت‌ به منظور بهره برداری از چند طرح بیمارستانی و درمانی در خوزستان، از طریق فرودگاه بین المللی آیت ا... جمی آبادان وارد این استان شد.

در روز دوم سفر وزیر بهداشت ، بیمارستان ۳۲ تختخوابی اروندکنار، درمانگاه شهر دارخوین ، ساختمان سی تی اسکن بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان،احداث کلینیک ویژه تشخیصی درمانی شادگان و چند طرح دیگر در اهواز و دشت آزادگان بهره برداری یا عملیات اجرایی آنها شروع می شود.

 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار