تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۶۴۵۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس:
2هزار و 353 اثر در جشنواره رسام شرکت کردند
2هزار و 353 اثر شامل فیلم کوتاه مستند، انیمیشن، نماهنگ داستانی و فیلمنامه از 92 کشور خارجی و داخل کشور به دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت ' رسام' ارسال شده است
رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس گفت: 2هزار و 353 اثر شامل فیلم کوتاه مستند، انیمیشن، نماهنگ داستانی و فیلمنامه از 92 کشور خارجی و داخل کشور به دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت ' رسام' ارسال شده است.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت 'رسام'، 12 تا 14 اردیبهشت 1397 در سینما نخل خرمشهر برگزار می شود.

علی اصغر جعفری یکشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند اظهارکرد: از میان آثار 92 کشور متقاضی حضور در نخستین جشنواره بین المللی رسام، 44 اثر از 19 کشور به بخش مسابقه بین الملل راه یافت که در این بخش، 11 اثر پویانمایی، 12 اثر مستند کوتاه و 21 اثر داستانی کوتاه با یکدیگر رقابت می کنند. 

وی کشورهای حاضر در بخش مسابقه بین الملل را ایتالیا، ایرلند، دانمارک، انگلیس، لهستان، اسلوونی، فرانسه، بوسنی و هرزگوین، آمریکا، اردن، ترکیه، عراق، سوریه، مصر، هند، بنگلادش، افغانستان، فلسطین و ایران نام برد و گفت: عراق با هشت اثر، ترکیه با پنج اثر و فلسطین و ایتالیا هر کدام با 4چهار اثر به ترتیب بیشترین آثار شرکت کننده در این بخش جشنواره هستند.

جعفری افزود:بیشترین آثار فاخر، پر محتوا و ارزشمند با نگاه فوق العاده و نزدیک به افق فکری ملت ایران اسلامی از کشورهای عراق، ترکیه، ایتالیا و فلسطین بوده و به بخش مسابقه ای راه یافته و این نشان دهنده یک ظرفیت عظیم در حوزه هنری در سطح هنرمندان جهان است.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس اظهارکرد: اگر امروز شاهد فرهنگی در حوزه مقاومت در کشورهای خارجی هستیم، حاصل حماسه های هشت سال دفاع مقدس ملت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه امید است این جشنواره بتواند راه جدیدتری در مقابله با نظام سلطه فراهم کند، گفت: امید است با این حرکت گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند نیز مساله فرهنگ را اساسی ترین مساله زندگی انسان عنوان کرد و گفت: مقاومت به عنوان میراث بزرگی است که نقش مهی را در دوران دفاع مقدس به ویژه در شهرهای آبادان و خرمشهر ایفا کرد و در مقابل قدرت های جهانی خود را نشان داد.

سیدمرتضی نعمت زاده، از آمادگی سازمان منطقه آزاد اروند در برگزاری جشنواره بین المللی رسام اعلام کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار