تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۴۵۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل زندان‌های خوزستان :
جامعه تلاش کند تا خانواده‌های زندانیان به جامعه جرم افزوده نشوند
خوزنیوز: مدیرکل زندان‌های خوزستان در بازدید های جداگانه از وضعیت زندگی تعدادی خانواده های بی بضاعت زندانیان اهواز ، بر ضرورت توجه جمعی آحاد جامعه به کاهش تبعات ناشی از حبس بر خانواده های زندانیان تاکید کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ رضا پوستچی اظهار کرد: در نبود سرپرست ، خانواده زندانیان دچار مشکلات عدیده ای می شوند که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، درمانی ، معیشتی و …زندگی آنها را به چالش میکشد و اگر کمک‌های نهادهایی مانند انجمن حمایت زندانیان نباشد ، این تبعات افزون میگردد.

وی یکی از ابزار پیشگیری تبعات و آسیب‌ها بر خانواده ها و کاهش آن را از طریق توانمند سازی بواسطه خود کفائی و همچنین آموزش‌های مؤثر مهارت‌های اساسی زندگی عنوان کرد و گفت: این اقدامات با هر کمک نقدی و غیر نقدی خیرین برای تامین مایهتاج زندگی این خانواده ها که برخی از تامین مقدماتی ترین امکانات هم معذورند باید با فرهنگسازی ، آگاهی بخشی ، جلب توجه و جذب کمکهای مردم نوع دوست دنبال شود تا زندگی برای این افراد که خود در معرض آسیب هستند آسانتر شود.

پوستچی همچنین در معرض آسیب و جرم بودن خانواده های بی سرپرست زندانیان را یاد آور شد و گفت: همه باید به سهم و توان خود تلاش کنند تا این خانواده ها ، به سبب مشکلات عدیده در کمین، خود به جامعه مجرمین جدید تبدیل نشوند.

گفتنی است؛ در این بازدید ها که ایگدر معاون سلامت، اصلاح و تربیت و حجت الاسلام هاشم نیا مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان اهواز نیز مدیر کل زندانها را همراهی مینمودند، رضا پوستچی در منزل تعدادی از خانواده های بی بضاعت زندانیان اهواز حضور یافت، ضمن گفت وگو با اعضای خانواده و استماع مشکلات مطرح شده ، جهت رسیدگی و تامین برخی اقلام ضروری زندگی راهکارهای لازم را ابلاغ کرد.
:
:
:
آخرین اخبار