تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۶۴۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در واگذاری كارخانه‌ها به بخش خصوصی دقت شود
در واگذاری كارخانه‌ها به بخش خصوصی دقت شودفرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اعتصابات کارگری در استان گفت: در واگذاري كارخانه‌ها به بخش خصوصی انتظار می‌رود دقت شود اما متأسفانه در اين واگذاری‌ها دقت و توجهی صورت نمی‌پذيرد. افرادی شركت‌ها را با لابی‌گری خريداری می‌كنند و بلافاصله بعد از خريد، اين شركت‌ها تعطيل می‌شوند و كارگران در دريافت حقوق و مزايای چندماهه خود دچار مشكل می‌شوند. 

سردار حسن شاهوار پور در آیین بزرگداشت روز کارگر و هفته بسیج کارگری که روز دوشنبه 10اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: يكی از مسائل مهم كه در طول 40 سال گذشته مورد توجه قرار گرفته، فرهنگ بسيج در اقشار مختلف جامعه است. بسيج يك ظرفيت الهی بود كه امام خمينی (ره) آن را به خوبی تشخيص دادند كه اين ظرفيت بايد بارور شده و در تمام اقشار جامعه به عنوان يك اولويت توسعه پيدا كند.

وی با بیان اینکه كارگران در بحث حضور در عرصه بسيج و فرهنگ بسيجی پيشتاز هستند، افزود: در جریان پيروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و حوادثی كه دشمنان ما با نظام جمهوری اسلامی برخورد داشتند هميشه كارگران در صف مقدم اقدامات بازدارنده عليه دشمن و تقويت كننده انقلاب اسلامي قرار داشتند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان تصریح کرد: در بحث انتصاب های اول انقلاب، كارگران برای منفعل كردن نظام سلطه در حوزه اقتصاد پيشتاز بودند. در زمان هشت سال جنگ تحميلی اكثر شهدای ما شهدای حوزه كارگری بودند و در همان هشت سال نيز كارگران در فعال كردن كارخانه‌های منهدم شده و از كار افتاده پيش قدم بودند. 

شاهوار پور ادامه داد: پس از جنگ تحميلی نيز با شرايطی كه وجود داشت و كشور مورد تحريم دشمنان قرار گرفته بود، كارگران براي برگشتن كارخانه‌ها به عرصه توليد تلاش كردند. اشتغال در خوزستان كارگرمحور است و بسيج كارگری در طول سال‌های اخير در حوزه خودكفايی و برطرف كردن نيازها بر مبنای توانمندی‌های موجود، فعال بوده است.

وی افزود: از جمله اين اقدامات توليد قطعاتی است كه برای خريد آن‌ها بايد شاهد خروج ارز از كشور و دراز كردن دست به سوی دشمنان می بوديم. امروز در اين بخش با فكر توانمند متخصصان و قشر كارگری بخش عمده ای از نياز خود را در صنايع پايين دست تأمين كرده و وارد چرخه مراكز توليدی کرده ‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: آنچه بايد به عنوان يك مشكل مورد توجه قرار گيرد واگذاری كارخانه‌ها به بخش خصوصی بر مبنای اصل 44 قانون اساسی است. در حوزه كارخانه‌هاي توليدي با ابركارخانه‌هايی در حوزه صنايع مادر مواجه هستيم اما در صنايع پايين دست مشکل داریم.

شاهوار پور با بیان اینکه در واگذاری كارخانه‌ها به بخش خصوصی انتظار می‌رود دقت شود اما متأسفانه در اين واگذاری‌ها دقت و توجهی صورت نمی‌پذيرد، گفت: افرادی اين شركت‌ها را با لابی‌گری خريداری می كنند اما بلافاصله بعد از خريداری اين شركت‌ها تعطيل می‌شوند و كارگران در دريافت حقوق و مزايای چندماهه خود دچار مشكل می‌شوند.

وی ادامه داد: يكي از مباحث اصلی شورای تأمين در سال گذشته، دقت در بحث واگذاری كارخانه‌ها و شركت‌ها به بخش خصوصی بود. اصل 44 قانون اساسي بايد اجرايی شود اما انتظار وجود دارد كه در اين واگذاری‌ها دقت لازم صورت پذيرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اعتصابات کارگری در خوزستان اظهار کرد: اين امر در امنيت اجتماعي و توليد ثروت موثر است و بايد مورد توجه قرار گيرد. نمونه اينگونه واگذاری‌ها كارخانه گروه ملی فولاد است كه در روزهای پايانی سال گذشته در شورای تأمين تصميم گرفته شد اقدامات بازدارنده صورت گرفته و حقوق كارگران پرداخت شود كه اين موضوع امسال بايد بصورت جدی تر دنبال شود.

شاهوار پور خاطرنشان کرد: موضوع ديگري كه بايد در استان خوزستان مورد توجه قرار گيرد، توجه به صنايع پايين دستی و صنايع كوچك است. صنايع پايين دست و كوچك يا تعطيل هستند و يا در حال تعطيل شدن هستند. اگر قرار باشد حوزه اشتغال تقويت شده و كارگران به حق و حقوق خود رسيده و در توليد داخلی سهمی داشته باشند، بايد به اين حوزه نگاه ويژه‌ای داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار