تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۶۴۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۶ سالگی حداقل سن ازدواج دختران در طرح اصلاح قانون سن ازدواج
رییس فراکسیون زنان مجلس از در نظر گرفتن حداقل سن ۱۶ سالگی برای ازدواج دختران در طرح اصلاح قانون سن ازدواج خبر داد.

پروانه سلحشوری با اشاره به اینکه طرح اصلاح قانون سن ازدواج دختران با قید یک فوریت به هیات رییسه مجلس تحویل داده شده است، گفت: پس از اینکه طرح در دستور کار صحن علنی قرار گرفت درخصوص بررسی فوریت دار آن رای گیری می شود، اگر یک فوریت آن به تصویب نرسید، بررسی طرح به صورت عادی در دستورکار قرار می گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درطرح مذکور حداقل سن ازدواج دختران 16 سال و برای پسران 18 سال در نظر گرفته شده است، افزود: اما برای ازدواج دختران با سنینی میان 13 تا 16 سال باید اذن ولی، دادگاه صالحه و تایید پزشکی قانونی مبنی بر توانایی جسمی برای ازدواج نیز دریافت شود.

رییس فراکسیون زنان مجلس، با تاکید براینکه تمام مسائل از جمله ازدواج هایی با سنین پایین در دختران از دو مبحث فرهنگی و اجتماعی و خلاء قانونی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید درگام اول خلاء های قانونی را برطرف کرد، ضمن اینکه باید آگاهی بخشی و فعالیت اجتماعی نیز انجام شود، بنابراین تصویب یک قانون به تنهایی بازدارنده نبوده و دربسیاری شرایط ازدواج ها درسنین پایین ثبت نمی شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمود معتمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
با سلام
جالبه سن رای دادن 18 سال است ولی سن ازدواج فعلا 13 با اذن پدر و رای قاضی و پزشک هم می توان زیر 13 ازدواج کرد.
خداییش یک دختر زیر 18 سال چگونه می تونه یه خونواده رو اداره کنه.
بابا مگه برای ازدواج فقط نیاز به بلوغ جنسی است.
بلوغ فرهنگی
بلوغ اجتماعی
بلوغ اقتصادی
و و و

یه دختری که 16 سالشه می تونه یه خودش رو اداره کنه.
والله همون اروپایی ها بهترین قانون رو دارند که اگه کسی با دختر یا پسر زیر 18 سال ارتباط ازدواج کنه دهنش رو سرویس می کنند.ولوگو نخست وزیر باشه مثل برلوسکونی یا فوتبالیست مثل بن زما و ریبری و...
:
:
:
آخرین اخبار