تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۶۴۹۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش خوزستان:
آماده کمک به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستیم/تشکیل تعاونی حمایت از قهرمانان در خوزستان
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که آماده کمک به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال هستیم، گفت: طی صحبت با وزیر ورزش اعلام کردم که آماده‌ام کمک کنم تا ورزشگاه غدیر اهواز، اولین ورزشگاه برای حضور بانوان باشد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که آماده کمک به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال هستیم، گفت: طی صحبت با وزیر ورزش اعلام کردم که آماده‌ام کمک کنم تا ورزشگاه غدیر اهواز، اولین ورزشگاه برای حضور بانوان باشد. 

آماده کمک به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستیم/تشکیل تعاونی حمایت از قهرمانان در خوزستان

افشین حیدری در ابتدا با تبریک اتفاقات خوبی همچون افزایش تعداد تیم‌های استان در لیگ برتر فوتبال، قهرمانی تیم کشتی دانش‌آموزی خوزستان در مسابقات جهانی، صعود تیم کارون خرمشهر به لیگ یک فوتبال و مدال‌آوری در رشته ژیمناستیک آن هم برای اولین در آسیا، اظهارکرد: زمانی که به عنوان متولی و خادم اول ورزش خوزستان کارم را اداره کل ورزش و جوانان آغاز کردم، مشکلات زیادی وجود داشت؛ استقلال خوزستان با شرایط نامناسبی مواجه بود و همچنین مشکلات بسیاری در بخش زیرساختی ورزش استان وجود داشت، ضمن این که برنامه‌ها و هدفگذاری‌های کاملا شفافی در حوزه عمرانی و نرم‌افزاری وجود نداشت ولی ما توانستیم با هدفگذاری و برنامه‌های مدنظر، در بخش زیرساختی اقدامات بسیار خوبی را انجام دهیم.

*در بخش اعتباری خوزستان باید ویژه دیده شود

وی در ادامه با بیان این که خوزستان استانی است که بیش از 5 درصد مساحت کشور را در بر دارد و باید در اعتبارات نیز به صورت ویژه دیده شود، گفت: در سال 96 تمام اعتباری که از بخش ارزش افزوده به خوزستان داده شد، مبلغ 50 میلیارد تومان بود که از این مبلغ نیز تنها 54 درصد آن محقق شد؛ در سال گذشته از 220 میلیارد تومان اعتباری که در مجموع توانستیم برای ورزش خوزستان جذب کنیم، بخشی از آن ارزش افزوده بود و مابقی آن با حمایت استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی حاصل شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاه به توقف پروژه 4500 نفری اهواز با 19 درصد پیشرفت فیزیکی، افزود: یکی از دلایلی معطل ماندن این پروژه نبود اعتبارات بود. سال ها قبل کلنگ این پروژه به زمین زده شد و عملیات ساخت آن آغاز شد ولی کار خیلی زود متوقف شد ولی پس از آن در ارومیه و شیراز سالن‌های 6500 نفری ساخته شد.

وی با ابراز خوشحالی نسبت به توجه وزیر ورزش به این پروژه نیمه تمام، گفت: آقای سلطانی فر پنج سفر به استان داشته اند که تمام سفرهای او توام با نتایج مثبت برای ورزش خوزستان بوده است؛ یکی از نتایج حضور او دوباره به جریان افتادن روند ساخت سالن 4500 نفری اهواز است. بر اساس برنامه و برآوردی که صورت گرفت، قرار شد که وزیر مبلغ 30 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه بودجه اختصاص دهد. امیدوارم در سال 97 باز هم اعتبار بهتری برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان به دست آوریم.

*نگاه جدی به تکمیل پروژه های نیمه‌تمام داریم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه با تاکید بر این که باید تلاش کنیم در ورزش چند کار خوب و شایسته انجام شود، عنوان کرد: باتوجه به این که نگاه جدی به تکمیل پروژه های نیمه تمام داریم، طبق برنامه ریزی که در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان داشتیم به دنبال ایجاد ساختاری در بخش عمرانی هستیم تا هر ساله کیفیت پروژه‌های استان را بهتر کنیم.

وی با بیان این که در سال 96 شاهد اتفافات خوبی در ورزش خوزستان بودیم، افزود: یکی از این اتفاقات خوب، برگزاری شواری ورزش استان به صورت ماهانه بود، در حالی که همین شورا سال های گذشته به صورت فصلی برگزار می‌شد ولی اعتقاد ما این است که شورای ورزش استان به اندازه شورای برنامه‌ریزی و اداری استان اهمیت دارد. یکی دیگر از کارهای خوبی که در سال 96 انجام شد و ماندگار هم خواهد بود، افزایش میزبانی مسابقات مختلف بود؛ بیش از 70 میزبانی را در استان داشتیم که تمام این‌ها نشان‌دهنده ظرفیت جامعه ورزش خوزستان است.

*ورزش یکی از راه‌های زنده ماندن یک جامعه است
 
حیدری ادامه داد: هر جامعه‌ای اگر می‌خواهد زنده و پویا بماند باید به منابع انسانی خود بپردازد؛ یکی از راه‌های توجه به این موضوع و توسعه منابع انسانی، ورزش است. خوشبختانه هدف ما این است که ورزش را به عنوان اولویت مهم جامعه تصمیم‌گیرنده استان قرار دهیم و شاهد هستید که استاندار و معاونان او در تمامی رویدادهای ورزشی حضور دارد.

*میزبانی جام‌حذفی را حق خرمشهر می‌دانیم

وی در ادامه درخصوص میزبانی جام حذفی فوتبال در خرمشهر نیز گفت: فینال جام جذفی در خرمشهر برگزار شد، در حالی که پیش از این خیلی از استان‌های خواهان گرفتن این میزبانی بودند ولی ما هرگز از حق خوزستان دست نکشیدیم و این میزبانی را حق خرمشهر می دانستیم. در برگزاری این رویداد ایراداتی داشتیم ولی قطعا سال آینده میزبانی با شرایط بهتری انجام می‌شود. از اکنون نیز در حال آماده‌سازی طرح ورزشگاه نفت و گاز اروندان هستیم تا از نظر فیزیکی تغییرات بسیاری در این ورزشگاه ایجاد شود.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: اعتقاد من این است که میزبانی‌ها در زمینه‌های مختلف به ما کمک می‌کند. سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، متولی برگزاری جام حذفی بود و 90 میلیون تومان برای ما هزینه در بر داشت ولی امسال در برگزاری این بازی دخالتی نداشتیم اما ورزشگاه را بهسازی و چمن آن را به نحو مطلوب آماده کردیم. همه نیز اذعان داشتند که شرایط چمن بسیار خوب بود، البته برخی هم می‌گفتند که چمن رنگ شده است که اصلا این موضوع صحت ندارد.

وی تاکید کرد: میزبانی‌ها هیجان، شادی و طراوت در استان ایجاد می‌کنند، ضمن این که به ورزشکاران خود استان نیز اعتماد به نفس می‌دهد. به نظر من برگزاری رویدادهای بزرگ به معرفی آن سرزمین، کمک بسیاری می‌کند. برگزاری جام جهانی 2018 کشتی فرنگی نیز برای ما هزینه بسیاری در بر دارد ولی معتقدیم این میزبانی تاثیر بسیاری در افزایش تعداد علاقه مندان به این رشته خواهد داشت.

حیدری بیان کرد: بعد از برگزاری جام تختی کشتی در ماهشهر، جوانان بسیاری به سمت این رشته آمدند و خانواده‌ها علاقه مند به حضور فرزندان‌شان در این رشته شدند. نباید این قدر به هزینه‌ها فکر کنیم و یکی از مشکلات ما در کشور این است که همه چیز را از جنبه مادی آن می‌بینیم، در حالی که کشورهای توسعه یافته به چنین کارهایی سرمایه‌گذاری می‌گویند، نه هزینه کردن.

*تشکیل کارگروه نخبگان ورزش استان برای حمایت از چهار تیم لیگ برتری خوزستان

وی در ادامه نیز با اشاره به وضعیت تیم های استقلال خوزستان، فولاد و نفت آبادان و افزایش تعداد سهمیه استان در فصل هجدهم لیگ برتر کشور باتوجه به صعود نفت مسجدسلیمان، اظهارکرد: امسال به جز استقلال خوزستان که مشکلات بسیاری داشت، تیم‌های فولاد و نفت آبادان از آرامش نسبی برخوردار بودند. همچنین با توجه به این که تعداد سهمیه استان در لیگ برتر بیشتر شده است در این راستا جلسه خوبی با استاندار خوزستان داشتیم و یکی از دستور کارهای شورای ورزش استان که اخیرا برگزار شد، تشکیل کارگروه نخبگان ورزش استان و ارائه راهکار پرداخت و حمایت مالی از چهار تیم لیگ برتری استان بود. خوزستان سهم عمده‌ای در تولید ثروت در کشور دارد و ما در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی استفاده از ظرفیت صنایع استان هستیم. در هر صورت باید برای خوزستان برنامه داشته باشیم و به فکر آن باشیم.

*به صورت دائمی از فوتبال حمایت می‌کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همچنین با اشاره به برنامه ویژه این اداره کل برای حمایت از چند هیات ورزشی، گفت: قصد داریم هر ساله از چند هیات به صورت خاص حمایت ‌کنیم، ضمن این که با توجه به جاری بودن رشته فوتبال در استان و علاقه و استعداد خاص خوزستانی ها به این رشته، حمایت از فوتبال به صورت دائمی صورت می‌گیرد. در سال 96 بیش از 50 زمین چمن مصنوعی در استان خوزستان آماده و در اختیار مردم قرار داده شد و در سال 97 نیز 50 زمین با تولیدات داخلی آماده می‌شود، ضمن این که 30 سالن ورزشی تا سه ماه آینده به صورت کامل با تولیدات داخلی بهسازی خواهد شد. باتوجه به اقدامات انجام شده برای ورزش خوزستان در سال گذشته، اگر بخواهیم نمره ای برای ان در نظر بگیرم، نمره بالایی را به آن می‌دهم.
 
*خوزستان در 5 سال آینده سهم بسیاری در تیم‌ملی فوتبال کسب می‌کند

وی تاکید کرد: با همت و تلاش تمام هیات های ورزشی روزهای خوبی را در ورزش خوزستان پیش‌رو داریم؛ حضور چهار تیم از خوزستان در لیگ برتر فوتبال اتفاق ساده و کمی نیست و حتی تهران به این تعداد تیم ندارد و واقعا خوزستان قطب ورزش کشور است. من پیش‌بینی می‌کنم که خوزستان طی پنج سال آینده سهم بسیاری در تیم ملی فوتبال خواهد داشت و مطمئنا با چهار آکادمی فوتبال که امسال با کمک هیات فوتبال استان تاسیس خواهیم کرد، روند بهتری در این رشته در پیش خواهیم گرفت. طرح این آکادمی‌ها آماده شده است و تاسیس آن به معرفی و شناخت استعدادهای این رشته بیشتر به ما کمک می‌کند.

 حیدری ادامه داد: خیلی‌ها به من گفتند که به رشته فوتبال ورود نکن و هر مدیرکلی به سمت این رشته رفت، آسیب دید ولی من همیشه گفته‌ام اگر من حمایت نکنم، مدیرکل کدام ارگان قرار است ورود کند. اتفاقاتی که طی چند روز گذشته برای استقلال خوزستان رخ داد، بسیار بد بود؛ ویسی استقلال خوزستان را قهرمان کرد که این در لیگ ایران اتفاقی نیست. اگر یک مربی دانش نداشته باشد، قطعا طی هفته‌های متمادی خودش را نشان می‌دهد. ویسی مربی با دانشی است و تنها باید محیط آرام را برای او فراهم کرد و اجازه فکر کردن به او داد. هر بازی که خود من ورود ‌کردم و فضا را آرام می‌کردم، ویسی با استقلال نتیجه می‌گرفت.

 وی بیان کرد: استقلال خوزستان ساختار خوبی داشت تا این که آن اتفاقات بد برای گروه ملی رخ داد. من به این تیم خیلی امید دارم. ما برای استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان برنامه داریم. همچنین جلسه‌ای با آقای زمانی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند داشتیم که قرار شد امسال کمک خوبی به تیم نفت آبادان داشته باشد که این جای خوشحالی است.

 *نمی‌گذاریم نفت آبادان همچون نفت تهران آسیب ببیند

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: همچنین مدتی پیش از وزارت نفت با من تماس گرفتند که حاضریم نفت آبادان را به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان واگذار کنیم و ورزشگاه تختی را هم به شما ‌دهیم که من گفتیم نه ورزشگاه تختی را می‌خواهیم و نه اجازه می‌دهیم که تیم ریشه‌دار نفت آبادان همچون نفت تهران شود و آسیب ببیند، البته مردم آبادان پای این تیم ایستاده‌اند. به هر حال هر کسی که بخواهد کار کند، باید نظر ما را هم بداند و اگر نخواهد با ما همراه باشد، با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

*برای استقلال اهواز برنامه داریم

وی عنوان کرد: سال گذشته به موضوعات مختلف استقلال خوزستان و اهواز ورود کردیم و حتی در شش هفته پایانی لیگ دسته دوم کشور نیز پای تیم استقلال اهواز ماندم تا تیم در این لیگ ماند. امسال هم برای تیم استقلال اهواز برنامه داریم ولی با توجه به این که متعلق به بخش خصوصی و دارای مالک است، مالک باید تکلیف آن را مشخص کند و اگر توان اداره آن را ندارد، باشگاه را واگذار کند تا بتوانیم برنامه‌ای برای آن داشته باشیم. آنچه برای ما خیلی اهمیت دارد این است که وظیفه‌مان را نسبت به این تیم‌ها فراموش نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم چند کار خوب در بخث زیرساخت‌ی ورزش استان انجام دهیم.

حیدری با اشاره به میزبانی مسابقات کشتی فرنگی جام فجر 2018 در اهواز نیز گفت: آذرماه امسال میزبان این رویداد مهم هستیم، البته شنیده‌ام که استان‌های دیگر خواهان این میزبانی بودند ولی ما طی چند روز گذشته نامه‌ای به آقای خادم رییس فدراسیون ارسال و اعلام کردیم که حتما به تعهدات‌مان در زمینه این میزبانی پایبند هستیم. در هر صورت در سال 97 نیز میزبانی‌های خوبی خواهیم داشت و در حال حاضر اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان در شهرستان ماهشهر در حال برگزاری است.

وی خاطر نشان کرد: یکی که از موضوعاتی که برای ما بسیار با اهمیت است، راهکار معرفی سرمایه‌های‌ استان به جامعه است تا الگویی برای دیگر افراد جامعه شود. در این زمینه کسب یک مدال آسیایی و جهانی تاثیر بسیاری در شهرستان آن ورزشکار خواهد داشت. خوشبختانه شورای ورزش شهرستان‌ها نیز به خوبی برگزار می‌شود و در بخش جوانان نیز، ستاد ساماندهی جوانان به صورت منظم‌تر برگزار می‌شود.

*در حوزه جوانان اقدامات خوبی انجام خواهد شد

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به تاسیس 12 خانه جوان در خوزستان، افزود: تنها استانی بودیم که این تعداد خانه جوان را افتتاح کردیم، به صورتی که برای معاون جوانان کشور نیز سوال بود که ما چگونه این تعداد خانه را آماده کردیم. تمتم این‌ها نشان دهنده این است که در خوزستان ظرفیت بسیاری وجود دارد. خوشبختانه در بخش ساختاری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تغییرات بسیاری را آغاز کرده‌ایم؛ به هر حال به عنوان سیستمی که می‌خواهیم چابک باشیم و به جامعه مخاطب‌مان خدمت کنیم، در ساختار اداری‌مان به زودی تغییراتی خواهیم داشت، ضمن این که به دنبال واگذاری بخشی از کارها به بخش خصوصی هستیم. در این زمینه نیز تفاهم‌نامه‌ای نوشته شده است و فکر می‌کنم در حوزه جوانان بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم. علاوه بر آن 12 خانه جوان که به افتتاح رسیده است، پنج خانه جوان دیگر نیز آماده خواهد شد.

*آغاز کار عملیاتی احداث 15 سالن ورزشی در خوزستان

وی در ادامه با بیان این که در سال جاری کار عملیاتی احداث 15 سالن ورزشی در استان آغاز می شود، گفت: امسال یک سالن 2500 نفری در شهرستان دزفول احداث خواهد شد و فکر می‌کنم در سال 97، کار عملیاتی ساخت 15 سالن آغاز خواهد شد. تقریبا پروژه‌های نیمه‌تمام به جز سالن 4500 نفری اهواز به سرانجام خواهند رسید. همچنین هتل ورزش که در مجموعه ورزش تختی اهواز قرار دارد و برای مدت هفت سال تعطیل و تبدیل به یک مخروبه شده بود، طی دو ماه آینده، به افتتاح می‌رسد؛ خود من شاید سه تا چهار بار به تهران رفتم تا در نهایت توانستیم این پروژه را برای مدت 12 سال به بخش خصوصی واگذار کنیم. استخر آزادی نیز که یکی از استخرهای بزرگ استان است و سال‌ها بلاتکلیف بود، اکنون توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی آماده شده است و ماه آینده به افتتاح می‌رسد.

حیدری عنوان کرد: در بخش واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی، رتبه اول یا دوم را در بین ادارات کل ورزش و جوانان کشور اختیار داریم. با توجه به شرایط کنونی استان، همه به دنبال اقتصاد دولتی هستیم و وجود نفت در خوزستان و اعتبارات خوب تملک دارایی‌های عمرانی که در استان وجود دارد، ما را از حمایت بخش خصوصی غافل کرده است. این موضوع نیز مدیران ما را به سمتی برده است که مدیریت هزینه داشته باشند.

*تاسیس دهکده المپیک اروند با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان

وی با اشاره به تاسیس دهکده المپیک اروند در آبادان، گفت: طی یک ماه آینده، تفاهم‌نامه تاسیس دهکده المپیک اروند بین وزیر ورزش، استاندار خوزستان و مدیرعامل منطقه آزاد اروند به امضاء می‌رسد. اعتبار این پروژه بیش از 150 میلیارد تومان است. این اتفاقی است که خیلی‌ها آرزوی آن را داشته‌اند. برای این مجموعه استخر، زمین تمرینی، محل‌هایی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و ... در نظر گرفته شده است. در آبادان، ورزشگاه پنجم مهر را داریم که با توجه به اشکالاتی که در ساخت این ورزشگاه وجود داشت، اکنون از شرایط استاندارد برخوردار نیست و برای تخریب مجدد آن باید یک میلیارد تومان هزینه کنیم تا در نهایت به یک زمین مسطح برسیم. در این زمینه با منطقه آزاد اروند مذاکره کردیم و از آن ها خواستیم این زمین و زمین‌های اطراف آن را در اختیار ما بگذارند تا آن را تبدیل به یک بسته اقتصادی تحت عنوان "دهکده المپیک" کنیم.

*تشکیل تعاونی حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در خوزستان

مدیرکل ورزش و جوانان افزود: ظرفیت بخش خصوصی بسیار بالا است و اعتقاد دارم استان خوزستان به عنوان یک استان پیشرو در اقتصاد کشور، ظرفیت این که به یک اقتصاد آزاد برسد و برای خودش تصمیم بگیرد را دارد. در خوزستان این ظرفیت را داریم که اولین استانی باشیم که صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان را تاسیس کنیم که در این زمینه با مذاکراتی شده است تا یک تعاونی تشکیل شود و بتوانیم از ظرفیت‌های نفتی و صنایع استان بهره ببریم.

وی گفت: شاید خیلی‌ها وقتی این صحبت‌ها را بشنوند، این موارد را باور نداشته باشند و بگویند این صحبت‌ها تنها در حد یک ایده است ولی باید بگویم یک روز کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که خوزستان چهار سهمیه در لیگ برتر فوتبال داشته باشد ولی اکنون همه می‌گویند می‌توانیم این چهار سهمیه را حفظ کنیم. به هر حال در سال 97 تمام کارهای مربوط به ورزش و جوانان استان سرعت بهتری به خود خواهد گرفت و پروژه‌های عمرانی بیشتری با استفاده از توان بخش خصوصی را خواهیم داشت.

حیدری همچنین با اشاره به آماده سازی 17 جاده سلامت در سال جاری، عنوان کرد: اتفاقات خوبی پیش روی ورزش خوزستان است. در ورزش همگانی نیز در سال 97 کارهای بسیاری انجام خواهیم داد. ما می‌خواهیم برنامه پیاده‌روی‌ها، کوه‌روی‌ها و دوچرخه‌سواری‌های همگانی، توسط فرمانداری شهرستان‌ها انجام شود و ما به دنبال کارهی دیگری در یان بخش باشیم.

*تلاش برای تشکیل تیم فوتبال بانوان قوی جهت حضور در لیگ برتر

وی در ادامه این نشست درباره نگاه این اداره کل به ورزش بانوان نیز گفت: توجه ویژه ای به این بخش داریم و پس از سال‌ها توانستیم مشکل مجموعه ورزشی حجاب اهواز را برطرف کنیم که این مجموعه پس از اتمام مراحل آماده سازی اختیار بانوان قرار می‌گیرد. این مجموعه دارای یک خوابگاه 180 نفره، سالن چند منظوره، زمین چمن مصنوعی و استخر است و از این به بعد نیز می‌توانیم اردوهای تیم‌های ملی بانوان را در این مکان برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با تاکید بر این که تشکیل یک تیم فوتبال بانوان قوی برای حضور در فصل آینده لیگ برتر کشور از اولویت های ما محسوب می شود، ادامه داد: تلاش ما این است که یک تیم موفق در لیگ برتر کشور داشته باشیم. هزینه تیم‌داری در لیگ فوتبال بانوان بسیار کمتر از آقایان است و امیدواریم امسال تیم بانوان استان قوی بسته شود. تشکیل این تیم جزو اولویت‌های ما است.

وی عنوان کرد: همچنین سهم مدال‌آوری بانوان خوزستانی در کشور نسبت به سال گذشته همچون دیگر بخش‌ها با ارتقا مواجه بوده است، هر چند مورد رضایت ما نیست و با توجه به استعداد و پتانسیل موجود در استان، معتقدیم که می‌توانیم مدال‌آوری بیشتری داشته باشیم.

*آماده کمک به حضور بانوان در ورزشگاه‌‌ها هستیم

حیدری با بیان این که آماده کمک به حضور بانوان در ورزشگاه ها برای تماشای فوتبال هستیم، گفت: طی صحبتی که با وزیر ورزش داشتم اعلام کردم که آماده‌ام کمک کنم تا ورزشگاه غدیر اهواز، اولین ورزشگاه برای حضور بانوان باشد. با توجه به شرایط این ورزشگاه می‌توانیم زیرساخت‌های لازم برای حضور بانون در ورزشگاه‌ها را ایجاد کنیم زیرا این ورزشگاه شرایط دسترسی مجزا را دارد و همچنین می‌توانیم جایگاهی 10 هزار نفری را در این ورزشگاه به بانوان اختصاص دهیم.

وی افزود: من طرح مربوط به این موضوع را آماده و با رییس فدراسیون و هیات فوتبال و همچنین وزیر ورزش صحبت کرده‌ام. تنها هنوز برآورد هزینه‌ در خصوص این طرح نداشته‌ایم، ضمن این که استاندار هم نظر مثبتی نسبت به این موضوع دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تاکید کرد: یکی از دلایلی که امروزه بانوان اجازه ندارند وارد ورزشگاه شوند، نبود زیرساخت لازم است، در حالی که فکر می‌کنم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌تواند بسیار به فضای مثبت ورزشگاه‌ها بیفزاید و به این که فرهنگ ایرانی را به خوبی نشان دهیم نیز بسیار کمک خواهد کرد. خوزستان و ایران سرزمین با قدمتی است و قطعا می‌توانیم روی موضوع چگونگی ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیز کار کنیم.

*به دنبال استفاده از نیروهای خلاق و کارآمد در راس هیات‌ها هستیم

وی در ادامه درباره این‌که به نظر می‌رسد برخی هیات‌ها دچار روزمرگی شده‌اند نیز توضیح داد: از سال 96 برگزاری اجباری مجامع سالیانه هیات‌ها را آغاز کردیم. در گذشته یک فرد به عنوان یک رییس هیات انتخاب می‌شد و تا چهار سال آینده عملا اقدامی انجام نمی‌داد و آن رشته نابود می‌شد اما اکنون نگاه متفاوتی به این موضوع داریم، ضمن این که در معاونت ورزشی نیز برای هیات‌ها هدفگذاری می‌شود و در ادامه مسیر نیز هیات ها رصد خواهیم کرد تا کارها طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده انجام شوند.

حیدری گفت: تاکنون 11 رییس هیات جا به جا شده‌اند و در ادامه نیز شاهد چنین تغییراتی در راس هیات‌ها خواهیم بود. واقعیت این است در برخی هیات‌ها تلاش و کوشش اتفاق نمی‌افتد و به نظر می‌رسد برخی‌ علاقه مند به ادامه همکاری نیستند، در حالی که بارها اعلام کرده‌ایم قطار ورزش خوزستان با سرعت در حال حرکت است. در حال بررسی هستیم تا بتوانیم از نیروهای خلاق و کارآمد که فاکتورهای لازم برای مدیریت یک هیات را دارند، در راس کار قرار بگیرند.

*در حال تلاش برای رفع مشکل استخدام قهرمانان هستیم

وی همچنین درخصوص مشکل استخدام ورزشکاران مدال‌آور آسیایی و جهانی که دغدغه اصلی قهرمانان استان محسوب می شود، عنوان کرد: تلاش می کنیم آن چیزی که از نظر قانونی از دست ما برمی‌آید در این زمینه انجام دهیم. به طور مثال سال گذشته تلاش کردیم تا سهمیه جذب پنج فرزند خانواده جانبازان و ایثارگران را گرفتیم. در هیمن راستا نیز سیدمصطفی صالحی زاده کشتی گیر خوزستانی جذب اداره ورزش و جوانان بهبهان شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که وزیر ورزش معتقد است که قانون خوب می‌تواند جامعه را به خوبی پیش ببرد، افزود: وزیر در بحث ارزش افزوده تلاش بسیاری برای تصویب آن داشت و طی جلسه‌ای که داشتیم اعلام کرد که در حال بردن لایحه‌ای به دولت هستند تا ورزشکارانی که کسب افتخار کرده‌اند، در دستگاه‌های اجرایی به خدمت گرفته شوند. من هم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست دارم، طرحی در این زمینه آماده کنند تا در این زمینه با دولت هماهنگ شوند و ورزشکاران استان که جوانی و عمرشان را برای مدال‌آوری و کسب افتخار می‌گذارند، به استخدام دستگاه‌ها در بیایند. خوزستان می‌تواند در خیلی از زمینه‌ها در حوزه ورزش رشد کند.

*هدفگذاری برای کسب 19 سهمیه مسابقات آسیایی جاکارتا

وی همچنین در خصوص جوایز در نظر گرفته شده برای ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه مسابقات آسیایی و پارآسیایی جاکارتا و مدال آوری در این رقابت ها شوند، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی که داشتیم، قرار شد هر ورزشکاری که بتواند سهمیه آسیایی و پارآسیایی را کسب کند، مبلغ 5 میلیون تومان جایزه نقدی به آن اهدا شود. همچنین ورزشکارانی که رنگ مدال آن ها طلا، نقره و برنز باشد به ترتیب 20، 15 و 10 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهد کرد. ما به دنبال ایجاد انگیزه و حمایت از ورزشکاران هستیم و بسیار امیدواریم که در این زمینه با رشد مدالی نسیت به سال های گذشته مواجه باشیم. هدفگذاری ما کسب 19 سهمیه مسابقات آسیایی است و امیدوارم بیشتر از این هم محقق شود، ضمن این که امسال در بحث داوری و مربیگری در این مسابقات نیز جوایزی را تعیین کرده‌ایم و این موضوع هم برای ما اهمیت دارد.

*تلاش برای راه‌اندازی شهرک قهرمانان و تاسیس موزه ورزش خوزستان
 
حیدری در ادامه با بیان این که پیگیر راه‌اندازی شهرک قهرمانان در استان هستیم و امیدوارم به عنوان اولین استان، این مهم را انجام دهیم، گفت: تمامی این اقدامات در بالا رفتن انگیزه و روحیه ورزشکاران تاثیر بسزایی دارد و ان شاءالله روزی برسد که خوزستان بتواند صاحب سه مدال المپیک شود که به نظر من این مهم دور از دسترس نیست. همچنین رسانه ها در تحقق این موضوع و همچنین پویا بودن یک جامعه به ویژه حوزه ورزش نقش بسیار مهمی دارند.

وی در پایان با اشاره به تلاش این اداره‌کل برای تاسیس موزه ورزش خوزستان، خاطر نشان کرد: امیدارم این مهم هرچه سریعتر به انجام برسد که می تواند بازخورد بسیار خوبی در ورزش استان داشته باشد. امیدوارم سال 97، سال پرباری برای ورزش خوزستان باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار