تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۶۵۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت مهاجرت در دستور کار ثبت احوال
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: علاوه بر وظیفه همیشگی ثبت احوال که ثبت چهار وقایع حیاتی بود قصد داریم که ثبت مهاجرت را نیز انجام دهیم که این امر به زودی محقق خواهد شد.

حمید درخشان نیا در مراسم افتتاح طرح ملی استعلام اصالت هویت بر خط با بیان اینکه این طرح در سه استان قم، سمنان، خوزستان به صورت آزمایشی انجام می‌شود اظهار کرد: در اجرای پایلوت آن در این سه استان اشکالات آن مشخص شده و به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: پایگاه اطلاعات جمعیت کشور بزرگترین پایگاه جمعیتی کشور بوده که اطلاعات بیش از 130 میلیون ایرانی اعم از زنده و مرده را از سال 1297 تا به امروز دارد. همچنین 200 هزار نقطه در کشور به صورت برخط برای استعلام به این پایگاه متصل هستند و ظرفیت پاسخ استعلام در هر ثانیه حدود 6000 است که در حال حاضر نصف آن انجام می‌شود.

صدور بیش از 40 میلیون کارت ملی هوشمند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه این طرح کار بزرگی است و آمادگی آن را داریم که در تمام کشور به زودی اجرایی کنیم، در خصوص پروژه کارت هوشمند ملی نیز گفت: در حال حاضر بیش از 40 میلیون کارت هوشمند تولید کرده‌ایم و اگر بتوانیم با سازمان برنامه و بودجه همکاری داشته باشیم امسال پایان پروژه کارت ملی هوشمند را اعلام خواهیم کرد که خدمات بسیار زیادی در این بخش به مردم ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بحث جعل با وجود کارت ملی هوشمند تقریبا منتفی شده است،‌ گفت: به دلیل ویژگی‌هایی که کارت ملی هوشمند دارد جعل را به صفر رسانده است. علاوه بر این چون همه استعلام‌ها آنلاین و برخط است بنابراین امکان جعل تقریبا منتفی شده است.

درخشان نیا با اشاره به اینکه امسال بهره‌برداری از کارت ملی هوشمند را آغاز کرده‌ایم اظهار کرد: در حال حاضر افرادی که به نمایشگاه بین‌المللی کتاب مراجعه می‌کنند می‌توانند از بن‌هایی که در کارت ملی هوشمندشان در نظر گرفته شده استفاده کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به همکاری مشترک با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و گفت: با ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی نیز به صورت پایلوت اقداماتی انجام داده‌ایم و آمادگی این موضوع وجود دارد که افرادی که به این دفاتر مراجعه می‌کنند با استفاده از کارت ملی هوشمند و تطبیق اثرانگشت به صورت برخط احراز هویت شوند. بنابراین آمادگی این را داریم که امسال نیز این کار آغاز شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: علاوه بر وظیفه همیشگی ثبت احوال که ثبت چهار وقایع حیاتی بود قصد داریم که ثبت مهاجرت را نیز انجام دهیم که این امر به زودی محقق خواهد شد. به عبارت دیگر مردم موظفند نشانی و کد پستی خود را به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور اعلام کنند و تمام دستگاه‌های کشور نیز بایستی نشانی افراد را از سازمان ثبت احوال استعلام کنند که اگر مغایرتی وجود داشته باشد فرد نمی‌تواند از خدمات بهره‌مند شود.

وی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: بنابراین مردم تمام کشور بایستی در صورت تغییر نشانی باید به درگاه برخط سازمان ثبت احوال که به صورت رایگان است مراجعه کنند و تغییرات لازم را اعمال نمایند تا اطلاعات این پایگاه نیز تکمیل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار