تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۶۵۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست ارایه خدمات بنیاد مسکن در کشور الکترونیکی شد
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک ، درخواست ارایه خدمات روستاییان از بنیاد مسکن همزمان در خوزستان و 30 استان دیگر الکترونیکی شد و از این پس به حضور روستاییان به شعب بنیاد مسکن نیازی نیست.

یوسف نعیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در اهواز افزود: با راه اندازی درگاه اینترنتی بنیاد مسکن در 31 استان کشور ، همه روستاییان در مناطق دورافتاده و پراکنده که با شعب شهرستانی و استانی بنیاد مسکن فاصله دارند می توانند درخواست اداری خود را در بستر IT از طریق تلفن همراه یا دفاتر پیشخوان و پست بانک به بنیاد مسکن ارایه دهند.

وی گفت: با راه اندازی این سامانه الکترونیکی دیگر به مراجعه مستقیم روستاییان به شعب بنیاد مسکن نیازی نیست که این خود در جلوگیری از اتلاف وقت مردم و کاهش هزینه مردم و دولت تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: با راه اندازی سامانه الکترونیکی ارایه خدمات بنیاد مسکن ، 80درصد در هزینه ها صرفه جویی می شود ضمن آنکه سبب سرعت عمل در رسیدگی به درخواست روستاییان برای صدور سند و پروانه ساخت و ساز ، گرفتن زمین ، وام روستایی و ... خواهد شد.

نعیمی با بیان اینکه در رسیدگی به تقاضاهای الکترونیکی مردم روستایی سرعت رسیدگی و حذف کاغذ و تکریم ارباب رجوع مدنظر قرار گرفته اظهارکرد: البته در مناطق بسیار دوردست که شبکه اینترنت و زیرساخت های لازم فراهم نشده درخواست های روستایی همچنان به صورت دستی انجام خواهد شد.

به گفته وی با راه اندازی این سامانه ، مدیریت ساخت و سازها در روستاها به صورت کامل الکترونیکی خواهد شد و پیرو آن نظارت بر کارهای عمرانی در روستاها بهبود می یابد. 

کارگاه آموزشی سامانه الکترونیک بنیاد مسکن با حضور کارشناسان اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بنیاد مسکن خوزستان نیز برگزار شد.

حدود 1.2 میلیون نفر از جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان در بیش از چهار هزار روستا ساکن هستند. 
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نصرالله گمشادزهی
|
ROMANIA
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
بنده از اهالی کلگ پهلوان بخش جالق سراوان استان سیستان وبلوچستان م روستای ما نیاز به طرح هادی روستای دارد
:
:
:
آخرین اخبار