تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۶۵۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون رییس جمهور خبرداد:
اختصاص بیش از 2540 میلیارد تومان برای توسعه زیربنایی خوزستان
اختصاص بیش از 2540 میلیارد تومان برای توسعه زیربنایی خوزستانمعاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال جاری بیش از 2 هزار و 540 میلیارد تومان در بخش‌های زیربنایی خوزستان سرمایه‌گذاری می کنیم. 

محمدباقر نوبخت عصر روز پنج شنبه 20 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیعی که استان خوزستان و مردم آن نزد دولت دارد، مقرر شده در سال جاری بیش از 2 هزار و 540 میلیارد تومان در بخش‌های زیربنایی خوزستان سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین برای پنج بخش مهم آب، برق، فاضلاب، مبارزه با ریزگردها و رفع آلودگی رودخانه کارون در استان خوزستان، برنامه های مهمی پیش‌بینی کرده‌ایم که برای تامین اعتبارات اجرای این برنامه‌ها باید در سال جاری سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: سفر امروز بنده با توجه به مشکل آب ، طرح آبرسانی غدیر ، طرح کارون 3 و مشکلات دیگر استان در نظر گرفته شد که تمام معاونان این سازمان همراه من آمده‌اند و به احترام مردم خوزستان در این استان حضور دارند.

نوبخت بیان کرد: حدود 13 هزار هکتار از نخیلات شادگان با مشکل کمبود آب مواجه هستند‌. در این زمینه برآورد اولیه ما از میزان اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب از کارون به مارون حدود 500 میلیارد تومان است. خوشبختانه در قانون بودجه 97 یک ردیف اعتباری برای مطالعه و اجرای این کار به میزان حدود 15 میلیارد تومان منظور شده است.

وی ادامه داد: همچنین مشکل دیگر نقاط استان را در جلسات شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی خوزستان مورد بررسی قرار می‌دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار