تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۶۵۱۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون رییس جمهور در جلسه اقتصاد مقاومتی خوزستان:
میان مطالبات مردم و عملکرد مسئولان، فاصله وجود دارد
میان مطالبات مردم و عملکرد مسئولان، فاصله وجود داردرئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات مردم، گفت: هنوز مردم ما در سختی هستند. اقدامات مناسبی انجام شده است، اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم. 

محمدباقر نوبخت در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در سال 97 که شامگاه 20 اردیبهشت‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط مسئولان استان اظهار کرد: اگر عملکرد و کارهای انجام شده را با مطالبات مردم مقایسه کنیم، این دو با یکدیگر فاصله قابل توجهی دارند.

وی افزود: هر یک از مردم، مشکلات و معضلات خود را دارند و وظیفه ما به عنوان خدمتگزاران مردم این است که این مشکلات را برطرف کنیم. واقعیت این است که شرایط ما در مقایسه با وضعیت مقبول، فاصله دارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مردم خوزستان در مواقع مختلف به صورت چشمگیری ایثار کردند و حق بزرگی به گردن ما دارند. آیا نسبت به این مردم توجه داریم و چه مقدار مشکلات آنها را برطرف کرده‌ایم. بحث دیگر این است که مسئولان اعم از دولت و مجلس، تا چه اندازه به کارهای خود عمل کرده‌اند.

نوبخت تصریح کرد: در سال 97، 23 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار برای کارهای عمرانی و زیربنایی در نظر گرفته شد. سهم خوزستان از تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای و قانون متوازن که باید به طور کلی در کشور رایج شود، بالغ بر دو هزار و 539 میلیارد تومان بوده است که از این نظر خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور، بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: قطعا در مقابل نیازهای استان، این عدد، عدد قابل توجهی نیست اما نسبت به توانایی کشور نشان می‌دهد که توجه خاصی نسبت به خوزستان وجود دارد. خوزستان در مقایسه با سایر استان‌ها به جهت استحقاق و عدالت، سهم بیشتری را دریافت کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در خصوص طرح 550 هزار هکتاری گفت: فاز اول طرح آماده بهره‌برداری است. امیدوارم هر چه زودتر فاز دوم نیز آغاز شود. همه تلاش خود را می‌کنیم تا این طرح که از سوی مقام معظم رهبری به خوزستان اختصاص داده شده است، اجرا شود.

نوبخت تصریح کرد: اجرای هر نکته، قول و تعهدی که رئیس جمهور می‌دهد، بر عهده من قرار دارد. رییس جمهور در سفرهای استانی خود 29 هزار میلیارد تومان تعهد در استان‌ها دارند که اجرای آنها بر عهده ما قرار دارد.

وی افزود: اقدامات مناسبی انجام شده است، البته هنوز مردم ما در سختی هستند. چطور می‌توانیم با این شرایط بگوییم مشکلات آنها را حل کرده‌ایم. برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و کسب رضایت مردم، راهی جز همکاری با یکدیگر نداریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار