تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۶۵۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه:
اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری به اعتبار بالایی نیاز دارد
اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری به اعتبار بالایی نیاز داردمعاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه فاز اول طرح 550 هزار هکتاری آماده اجرا است، گفت: اجرای فاز دوم این طرح به اعتبارات بالایی نیاز دارد. 

سید حمید پورمحمدی در اولین جلسه اقتصاد مقاومتی خوزستان که شامگاه 20 اردیبهشت‌ماه با حضور نوبخت معاون رییس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص گزارشات ارائه شده در این جلسه، اظهار کرد: فاینانس پروژه‌های آبرسانی در خوزستان باید داده شود. مسئولان استانی نیز باید تلاش کنند و هرچه سریعتر با نشان دادن علامت مثبت به ما ،خیالمان را از بابت پروژه آبرسانی به منطقه شمال شرق استان راحت کنند.

وی افزود: فاینانس تصفیه خانه فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام انجام شده است. طرح‌های تصفیه خانه فاضلاب در شوش، ایذه، بستان، بهبهان و اندیمشک نیز باید اجرا شوند. مرحله مطالعات این طرح‌ها باید هرچه سریعتر بازنگری شده و برای تصویب به شورای اقتصاد ارائه شود.

پورمحمدی تاکید کرد: سال گذشته به هیچ یک از استان ها در بحث فاضلاب ردیف بودجه اختصاص داده نشد و مسجدسلیمان تنها شهری بود که در این زمینه ردیف بودجه دریافت کرد. در خصوص شبکه‌های فاضلاب نیز باید گفت مصوبه دولت به گونه‌ای تنظیم شده است که در سال اول باید 30 درصد اعتبارات از محل اعتبارات استانی تامین شود. در مجموع از محل صندوق توسعه ملی و سازمان بودجه، 130 میلیارد تومان برای آب و فاضلاب روستایی خوزستان اختصاص داده شده است که این اعتبار 12 درصد اعتبارات کل کشور در این صندوق بوده است.

وی با ابراز خوشحالی از اجرای فاز اول طرح 550 هزار هکتاری گفت: فاز اول طرح 550 هزار هکتاری به مراحل پایانی و بهره برداری نزدیک شده است و برای شروع فاز دوم به تامین آب نیاز داریم.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: وزارت نیرو متعهد شده است آب لازم برای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری را تامین کند. برای فاز دوم طرح به اعتبارات بالایی نیاز داریم.

پورمحمدی با اشاره به ظرفیت های موجود در خوزستان گفت: ظرفیت کشت چغندرقند در خوزستان بسیار زیاد است و می توان چند کارخانه دیگر نیز در این زمینه در خوزستان راه اندازی کرد. ساخت این کارخانه ها در استان موجب بهبود اشتغال، اصلاح الگوی کشت و .. می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار