تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۶۵۱۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود اعتبارات دلیل رکود فرهنگسرای ماهشهر است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: تکمیل فرهنگسرای بندرماهشهر بعد از 12 سال رکود، نیازمند تامین اعتبار جدید به میزان چهار میلیارد ریال از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان است.

محمد جوروند شنبه اظهار کرد : برای تکمیل پروژه فرهنگسرای بندرماهشهر در سال‌های اخیر به علت وسعت و بزرگی محوطه آن اعتباری از محل کمیته برنامه ریزی استان در نظر گرفته نشد.

وی افزود: از فرماندار شهرستان درخواست داریم امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان بندر ماهشهر اعتباری به این میزان برای تکمیل آن اختصاص دهد که در صورت تامین اعتبار فاز یک این پروژه در مدت 6 ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با اشاره به وجود موانعی بر سر راه تامین اعتبار تکمیل این پروژه از محل شورای راهبردی شهرستان خاطرنشان کرد: سال 95 اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال برای تکمیل این فرهنگسرا از محل شورای راهبردی اختصاص داده شد اما به دلیل برخی موانع اداری ، صنایع پتروشیمی از پذیرفتن یک پروژه نیمه کاره امتناع کرد و پروژه ناقص ماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ادامه داد: در صورت تامین اعتبار فاز یک این فرهنگسرا از محل کمیته برنامه ریزی، صنایع پتروشیمی می توانند به احداث فاز دوم این پروژه با اعتباری حدود 15 میلیارد ریال اقدام کنند .

جوروند با اشاره به اینکه صنایع پتروشیمی می توانند اعتبارات این پروژه را به پیمانکار تحویل دهند و پیمانکار به طور کامل ساخت آن را بر عهده بگیرد ادامه داد: پیمانکار می تواند از طریق حساب دولتی نیز اعتبارات را به حساب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر واریز کنند و این اداره نیازهای پیمانکار را برای اجرای پروژه تامین کند.

جوروند در بخش دیگری به نبود بودجه کافی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: اعتبار اختصاص داده شده سال گذشته برای پروژه های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، چهار میلیارد و 400 میلیون ریال بود که بسیار ناچیز است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: این مبلغ هیچ یک از نیازهای عمرانی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان را به طور کامل تامین نمی کند.

وی با اشاره به نیازهای شهرستان بندرماهشهر به پروژه های فرهنگی و عمرانی اظهار کرد: انتظار داریم در کمیته برنامه ریزی سال جاری اعتباری برای انجام پروژه های عمرانی و فرهنگی شهرستان بندرماهشهر اختصاص داده شود که در صورت تخصیص این اعتبار ، مبلغی برای تعمیر و تجهیز تالار آوینی تنها تالار دولتی این شهرستان در نظر گرفته شود تا بتوان فضای مناسب تری را برای هنرمندان بندر ماهشهری فراهم کرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر بدون محدوده حصارکشی شده است که این موضوع مشکلات زیادی را به همراه داشته است و با رایزنی های انجام شده با شورای اسلامی این شهر مقررشد به زودی ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر حصارکشی شود و المانی که در نزدیکی این اداره نیز وجود دارد به گالری شایسته ای برای این شهرستان تبدیل شود.

سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر در مصاحبه های اخیر خود با رسانه ها درسال های 95 و 96 از اختصاص هفت میلیارد ریال برای تکمیل و حصارکشی این فرهنگسرا و یک میلیارد ریال نیز از محل شورای راهبردی برای احداث یک باب نگارخانه در زمینی به مساحت یکصد مترمربع خبر داده بود .

براین اساس طبق پیگیری های انجام شده از طرف صنایع پتروشیمی از تکمیل پروژه نیمه کاره فرهنگسرای بندرماهشهر به دلیل موانع اداری امتناع کردند، از این رو برای احداث فاز دوم این پروژه از طرف پیمانکار اعلام آمادگی شده که با پیگیری های فرماندار بندرماهشهر در جلسات اخیر موافقت های اولیه احداث فاز دوم پروژه فرهنگسرا با اعتبار 20 میلیارد ریال اخذ و مقرر شد در جلسه شورای راهبردی آینده شهرستان تصمیم قطعی گرفته شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار