تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۶۵۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
100هزار تن شکر در کشت و صنعت امام تولید شد
مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) گفت: با پایان فصل برداشت نیشکر ، امسال 100هزار تن شکر سفید در این مجتمع تولید و برای نخستین بار از زمان بهره برداری در دهه 80 به ظرفیت اسمی رسید.

ناصر مجدی روز شنبه با بیان اینکه در سال زراعی 97 - 96 حدود 10 هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) زیرکشت این محصول قرار گرفت افزود: از این میزان 874هزار تن نیشکر برداشت شد. 

وی گفت:ضریب استحصال شکر از نیشکر در این شرکت یک رکورد جدید محسوب می شود به طوری که با استحصال 11.5 تن شکر از هر صد تن نیشکر به بالاترین راندمان در شرکت های نیشکری دنیا دست یافتیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) افزود: در سال زارعی جاری با توجه به وضعیت رشد خوب نیشکر و با تلاش همه کارگران و کارکنان به رکورد جدیدی در تولید شکر دست یافتیم.

کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) در اراضی شعیبیه بین رودخانه های شطیط و دز در 30 کیلومتری جنوب شهر شوشتر در استان خوزستان واقع شده است.

محدوده اراضی این کشت و صنعت بخشی از دشت شعیبیه واقع در دهستان شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر به مساحت تقریبی 15هزار و 300 هکتار است که از شمال به تپه های شمالی دشت شعیبیه و از غرب به رودخانه دز و از شرق به رودخانه شطیط (کارون) و از جنوب به کشت و صنعت دهخدا محدود است.

برداشت محصول نیشکر در خوزستان از نیمه دوم مهرماه شروع و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) واحدهای صنعتی از جمله کارخانه های شکرخام ، خوراک ‌دام و تولید تخته نیمه سنگین یا MDF با ظرفیت هر کدام 100هزار تن احداث شده است.

این کشت و صنعت که جزو طرح های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان محسوب می شود در دهه 70عملیات اجرایی آن شروع و در دهه 80 این مجتمع وارد چرخه تولید شد. 

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با سطح زیرکشت 84هزار هکتار و تولید 625هزار تن شکر ، به تنهایی نیمی از شکر کشور را تولید می کند.

معیشت بیش از 300هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تامین می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار