تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۶۵۱۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صالح نساج خبر داد:
کاهش شکاف دیجیتال بین شهرها و روستاهای خوزستان در سال 97
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: در تلاش هستیم با توسعه شبکه تلفن همراه و اینترنت نسل 3 و 4 در 550 روستا در خوزستان، شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی استان را کاهش دهیم.

علی صالح نساج در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ در اهواز اظهار کرد: سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان که هم اکنون در حال اجرا است، تفاوت‌های ملموسی با نمایشگاه‌های قبلی دارد که نشان دهنده رشد این صنعت در استان است

وی افزود: از شرکت‌های بومی و ملی برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است تا بتوانند توانمندی‌های ملی خود را به نمایش بگذارند. در نمایشگاه امسال بخش‌های مختلفی برای حضور استارتاپ‌ها، شرکت‌های توانمند و سازمان‌های دولتی که در زمینه دولت الکترونیک کارهای موثری انجام داده‌اند، در نظر گرفته شده است.

صالح نساج تصریح کرد: فناوری اطلاعات خود به تنهایی می‌تواند یک صنعت باشد و همچنین می‌تواند به صورت فرابخشی برای سایر حوزه‌ها این توانمندی را ایجاد کند. کار ویژه‌ای که امسال انجام شده است، استفاده از اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی است که این کار به صورت پایلوت در خوزستان آغاز شده است. بررسی‌های مربوط به این کار انجام شده و 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول و 4 هزار هکتار از اراضی تحت کشت نیشکر برای انجام این کار انتخاب شده است.

وی با بیان این‌که قریب به 20 میلیارد تومان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای انجام این کار سرمایه‌گذاری شده است، عنوان کرد: افزایش بهره‌وری محصول و کاهش مصرف آب از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است و این فناوری می‌تواند به توانمندسازی بخش کشاورزی در استان بسیار کمک کند.

صالح نساج با بیان این‌که در زمینه دولت الکترونیک نیز فعالیت‌های خوبی انجام و تلاش شده است، در خصوص اتصال شبکه علمی استان به شبکه علمی کشور، گفت: تاکنون دانشگاه جندی شاپور دزفول به طور کامل متصل شده و شبکه علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در حال اتصال است. هر دانشگاهی نیز درخواست اتصال به شبکه علمی را داشته باشد این امکان فراهم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان خاطرنشان کرد: استفاده از هانی پات ملی، اقدام دیگری است که انجام شده است که کمک می‌کند از ایجاد آسیب به شبکه‌های دولتی و خصوصی توسط بدافزارها پیشگیری شود. در حال حاضر پنج دستگاه دولتی مهم در استان از این خدمات استفاده می‌کنند و در سال جاری تعداد این دستگاه‌ها افزایش خواهد یافت.

صالح نساج بیان کرد: اقدامات موثری در زمینه توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا فاوا داشته‌ایم و با همکاری موثری که با پارک علم و فناوری استان ایجاد شد، شاهد راه‌اندازی خانه استارتاپ بودیم و شرکت‌های نوپا می‌توانند از خدماتی که در این مکان ارائه می‌شود استفاده کنند.

وی اظهار کرد: کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی خوزستان، از جمله فعالیت‌های موثر دیگری است که انجام شده و تلاش بر این است که سطح ارائه خدمات اینترنت و شبکه تلفن ثابت و همراه در مناطق روستایی مانند مناطق شهری افزایش یابد. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال جاری شاهد توسعه شبکه در 550 روستا در استان خوزستان خواهیم بود و تاکنون نیز 2 هزار و 400 روستا از مزایای ارتباطات پایدار بهره‌مند شده‌اند. 

صالح نساج گفت: در بهمن ماه سال گذشته همه 76 شهر خوزستان از اینترنت نسل 3 و 4 بهره‌مند شد. در سال جاری نیز توسعه شبکه در 550 روستا در برنامه است و روستاهایی که ارتباط تلفنی دارند، ولی اینترنت ندارند، در سال جاری از خدمات اینترنت نیز بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تصریح کرد: شرکت‌های فعال در بخش فاوا اتفاقات خوبی را رقم زده‌اند و توانسته‌اند در زمینه‌های مختلف کاری مانند تولید محتوا، فعالیت‌های خوبی انجام دهند. تلاش شده به صورت مادی و معنوی حمایت‌های خوبی از این شرکت‌ها انجام و وام‌های کم‌بهره 4 درصد از محل تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و اطلاعات به شرکت‌های نوپا داده شود. سال گذشته حدود 20 وام به شرکت‌های نوپا و یا اشخاص حقیقی فعال در این حوزه در استان ارائه شده است.

وی افزود: تسهیلاتی که از محل وجوه اداره شده ارائه می‌شوند، در بخش تولید و توسعه نرم افزار، تولید محتوا و امنیت فناوری اطلاعات است و افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نسبت به ثبت نام تسهیلات وجوه اداره شده اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار