تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۶۵۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سازه های حاشیه رودخانه دز سند مالکیت ندارند
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: هیچ کدام از سازه های دست کند حاشیه رودخانه دز سند مالکیت شخصی نداشته و متولی این سازه ها امور آب است.

حجت اله آریایی روز شنبه افزود:بین 750 تا 780 سازه ( کت در گویش محلی ) در ساحل رودخانه دز در محدوده شهرستان دزفول وجود دارد که کمیته حفاظت و صیانت از رودخانه دز وظیفه ساماندهی و صیانت از آنها را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه این کمیته شامل نمایندگان سازمان آب ، محیط زیست ، منابع طبیعی ، میراث فرهنگی و با ریاست فرمانداری دزفول می باشد گفت:در حال حاضر هیچ کدام از این سازه های دزفول مجوزی برای اجاره دادن از سوی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دریافت نکرده البته تعداد معدودی از افراد اقدام به اجاره دادن آنها در فصل گرم سال می کنند.

آریایی اضافه کرد:شهرداری دزفول نیز در خصوص جمع آوری زباله ،رفت و آمد و نگهبانی این سازه ها با آنها همکاری داشته تا گردشگران و شهروندان هنگام استفاده از این فضای تفریحی آب رودخانه را آلوده نکنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت:برنامه کد گذاری سازه های مشرف بر رودخانه دز در کمیته حفاظت و صیانت از رودخانه دز مطرح شده ولی تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است .

وی با اشاره به اینکه این سازه ها در مواردی معارض شخصی دارند گفت:سازمان آب باید حریم این سازه ها را که در حریم رودخانه دز واقع شده اند مشخص کند ضمن اینکه هیچ کدام از این سازه ها سند ملکی نداشته و متولی آنها وزارت نیروست.

سازه های دست کند غار مانند که در زبان محلی ' کت ' گفته می شوند صخره هایی از جنس کانگلومرا هستند که در کنار رودخانه دز حفر شده و دیواره آنها بین 2 تا چهار متر ضخامت دارد بیشتر این سازه ها در بالادست رودخانه دز در منطقه موسوم به تال خانی قرار دارند.

این سازه ها که از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار می باشند در فصل گرم سال محل تفریح گردشگران و شهروندان می باشند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غلامرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
از خود غاصت تان ياد گرفته اند.
:
:
:
آخرین اخبار