تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۶۵۱۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده آبادان در مجلس:
دولت برای مهار گرد و غبار با کشورهای منشاء خارجی ریزگردها وارد تعامل شود
نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات دولت برای کنترل و مهار ریزگردهای خوزستان، تا نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد، گفت: دولت باید برای مهار گرد و غبار با کشورهای منشاء خارجی ریزگردها وارد تعامل شود.  

عامر کعبی اظهار کرد: عوامل شکل‌گیری کانون‌های ریزگرد در خوزستان و همچنین کشورهایی که منشاء خارجی ریزگردها هستند، طی 30 سال اخیر به وجود آمده‌اند. خرابی‌های ناشی از جنگ‌های اخیر، خشکسالی‌های پی در پی، برداشت‌های بی‌رویه آب، انتقال آب، تغییر اقلیم و احداث مجموعه‌ای از سدها توسط ترکیه بر روی رودخانه‌های دجله و فرات، و به تبع آن خشک شدن طبیعت عراق در طی این سال‌ها به وجود آمدن پدید آمدن ریزگردها را رقم زدند.

وی با بیان اینکه امروزه معضل ریزگردها نه تنها خوزستان بلکه حدود 15 استان کشور را نیز درگیر کرده است، افزود: پدیده‌ای که عوامل آن طی طولانی مدت شکل گرفت، طبیعتا مهار آن نیز نیازمند برنامه‌ای جدی و اقدامات گسترده است، که البته اقداماتی توسط دولت در این زمینه انجام شده و در حال انجام است اما این اقدامات تا نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی دارند.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبیعتا پدیده ریزگردها ماحصل یک سال نیست که انتظار داشته باشیم یک ساله هم مهار و کنترل شود اما برنامه‌ریزی جدی برای مهار این پدیده در داخل ضروری است.

کعبی بیان کرد: دولت برای مهار منشاء خارجی پدیده ریزگردها باید با کشورهایی که کانون خارجی ریزگردهای ایران محسوب می‌شوند، و به ویژه کشور عراق وارد تعاملات جدی و بیشتر شود. 

وی افزود: در این شرایط می‌بینیم که آب رودخانه کارون نیز بسیار کاهش یافته که البته خشکسالی در تمام کشور اتفاق افتاده است.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی نیاوردن طرح توقف پروژه‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه خوزستان در مجلس، گفت: مجلس 290 نماینده دارد و باید تمام نمایندگان درباره این طرح قانع شوند تا به آن رأی دهند. با توجه به خشکسالی فعلی کشور، آب شرب نیاز کل کشور است اما دولت باید نیاز واقعی آب شرب کشور را در پروژه‌های انتقال آب در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: به شدت با انتقال آب برای مصارف غیرشرب و به ویژه برای مصارف کشاورزی مخالف هستیم. مجمع نمایندگان خوزستان به همراه نمایندگان استان در مجلس خبرگان به طور جد پیگیر توقف اینگونه طرح‌های انتقال آب هستند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
حتما منظورت با عربستان هم هست.دیگه کارخوزستان ازکارگذشته.
:
:
:
آخرین اخبار