تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۶۵۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ممنوعیت کشت تابستانه 350هزار خوزستانی را بیکار می‌کند
سال گذشته در حدود 70 هزار هکتار از اراضی استان کشت برنج انجام شد؛ باتوجه به اینکه در هر هکتار حدود پنج نفر شاغل هستند عدم تخصیص آب موجب بیکاری تعداد بالایی از کشاورزان می شود
رییس انجمن برنج خوزستان گفت: سال گذشته در حدود 70 هزار هکتار از اراضی استان کشت برنج انجام شد؛ باتوجه به اینکه در هر هکتار حدود پنج نفر شاغل هستند عدم تخصیص آب موجب بیکاری تعداد بالایی از کشاورزان می شود.

محمد سواری شنبه درخصوص مطالبات برنجکاران استان افزود: تنها راه امرار معاش این کشاورزان برنجکاری است از همین رو تخصیص نیافتن آب به اراضی آنها مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه هیچ تصمیمی برای اختصاص آب به برنجکاران گرفته نشده است افزود: این افراد نیز مانند سایر افراد جامعه نیاز به منبعی برای امرار معاش هستند و نباید آنها را از این حق محروم کرد.

یکی از برنجکاران خوزستانی نیز در این خصوص گفت: اگر مشکل کم آبی وجود دارد مدیریت بهینه باید شامل تمام بخش ها باشد نه اینکه صرفا برای برنجکاران اعمال شود.

وی ادامه داد: کمتر از یکماه به آغاز کشت تابستانه باقی مانده و برنجکاران باید از صدور مجوز کشت برنج مطلع شوند.

امروز جمعی از برنجکاران خوزستانی با حضور مقابل استانداری خوزستان خواستار صدور مجوز آب برای کشت برنج شدند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی فروردین ماه امسال با اشاره به شدت و گستردگی پدیده خشکسالی در نیم قرن اخیر از ممنوعیت کشت آبی در سال زراعی جاری به علت کمبود شدید منابع آب خبر داده بود.

در هر هکتار از اراضی استان خوزستان حدود چهار تن شلتوک برداشت می شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
1
چرا به کشاورزان خوزستان غرامت پرداخت نمیشه مثل اصفهان
:
:
:
آخرین اخبار