تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۶۵۱۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
12 شناور با تجهیزات غیرمجاز صید در هندیجان توقیف شدند
رئیس اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان گفت: 11 قایق و یک فروند لنج که با استفاده از آلات لنگری اقدام به صیادی در صیدگاه های این شهرستان می کردند توسط پایگاه حفاظت منابع آبزی این شهرستان توقیف شدند.

فلامرز مزارعی شنبه اظهار کرد: با توجه به دریافت گزارش هایی مبنی بر نصب آلات لنگری در صیدگاه های هندیجان توسط برخی صیادان غیر بومی گشت زنی دریایی توسط یگان حفاظت منابع آبی و مرزبانی در مناطق سریم، خورموسی و بحرکان و برخی نقاط دیگر انجام و 11 قایق، یک فروند لنج و در مجموع با 47 ملوان شناسایی و مجوز آن ها توقیف شد.

وی افزود: از این تعداد قایق و لنج یک دستگاه ترال لنج، 71 عدد لنگر،40 طاقه تور حلوا سفید و 265 کیلوگرم ماهی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان ادامه داد: مالکان این شناورها برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی گردیدند.

صیادی به روش غیر مجاز لنگری موجب قرار گرفتن تور به صورت ثابت در دریا و خورها می شود که موجب اتلاف بالای منابع آبزی در هنگام جزر و مد می شود.

این روش صیادی در صورت گیر کردن تور سایر صیادان در لنگرها موجب نابودی تور، تصادم دریایی و ضرر مالی بسیار به آن ها می شود.

شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و با 95 کیلومتر مرز آبی یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار