تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۶۵۱۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماجرای کوتاه‌کردن موی دانش‌آموز دختر آبادانی در مدرسه چه بود؟
رییس اداره آموزش و پرورش آبادان با تشریح جزییات کوتاه کردن موی یک دانش‌آموز دختر توسط معاون پرورشی مدرسه، گفت: در حال حاضر، معاون پرورشی خاطی اخراج و تعلیق از خدمت شده و دو پرونده در دادستانی آبادان و هیات تخلف آموزش و پرورش استان تشکیل شده است. 

اعظم قاسمی‌زاده درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی از تراشیدن موی یک دانش‌آموز دختر در یکی از مدارس آبادان، اظهار کرد: این دانش‌آموز دختر در مقطع ششم دبستان گلستان تحصیل می‌کند که معاون پرورشی مدرسه بارها به این دانش‌آموز نسبت به بیرون بودن موی دانش‌آموز از پشت مقنعه تذکر داده بود.

وی ادامه داد: متاسفانه روز 16 اردیبهشت‌ماه، معاون پرورشی این دبستان در اقدامی بسیار غیرمنطقی، خلاف موازین تربیتی و غیرقانونی، با بردن این دانش‌آموز به دفتر مدرسه، او را به قیچی موی سر تهدید کرد و سپس با یک قیچی حدود دو سانت از انتهای موی پشت سر این دانش‌آموز را به صورت نامرتب برید.

رییس اداره آموزش و پرورش آبادان افزود: همان روز از طریق پیامک فرماندار آبادان از این مساله مطلع شدم. البته در پیامک فرماندار قید شده بود که قیچی کردن موی دانش‌آموز توسط مدیر مدرسه که یک مرد است، صورت گرفته است! در حالی‌که طبق قانون هیچ‌کدام از کادر آموزشی مدرسه دخترانه نمی‌تواند مرد باشد.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: روز هفدهم اردیبهشت ماه، معاون اداره آموزش و پرورش آبادان به همراه مدیر دبستان گلستان برای دلجویی و همچنین گرفتن اظهارات دانش‌آموز به خانه این دانش‌آموز رفتند و اظهارات این دانش‌آموز از اتفاقات رخ داده را به صورت مستند دریافت کردند.

وی با اشاره به شایعات ذکر شده در فضای مجازی درباره این خبر عنوان کرد: در برخی از سایت‌ها گفتند که این دانش‌آموز دچار حمله‌های عصبی ناشی از بیماری آسم شده و حتی کارش به بیمارستان هم کشیده است که تمام این اخبار کذب است. فردای روزی که این اتفاق افتاد، گروهی از آموزش و پرورش شهرستان به خانه این دانش‌آموز رفتند و این دانش‌آموز در صحت و سلامت کامل بود.

رییس اداره آموزش و پرورش آبادان بیان کرد: در حال حاضر، معاون پرورشی این مدرسه تعلیق و اخراج شده است و با اظهارات دانش‌آموز و همچنین این معاون پرورشی، پرونده‌ای به هیات تخلف اداره‌کل آموزش و پرورش استان ارسال شده که در حال پیگیری است.

قاسمی‌زاده ادامه داد: همچنین والدین این دانش‌آموز موضوع را از طریق مراجع قضایی به طور جداگانه پیگیری کردند و اکنون نیز یک پرونده کیفری در دادستانی آبادان تشکیل شده است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
Parmis
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
البته بملند که پایه ششم در مدارس ابتدایی یه معضله و اشتباه محضه،ریادی شلوغش کردن این ششمی یا بارها به معلما هتاکی کردن اول آموزش وپرورش رو تربیت والدین کار کنه بعد به معلماش بگه خاطی چون دانش آموزا و والدین نفس معلما رو تو سینه حبس کردن شورشو درآوردن لطفا لفظ خاطی رو در مورد فرهنگیان به کار نبرید این یه توهینه هر وقت اومدید دوساعت این دانش آموزای ششم رو تحمل کردید بعد اتهام بزنید
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
به نظر من هم زیادی شلوغش کردن.این جوری اجر وقرب معلما و مسئولای مدارس رو بیشتر پایین میارن.باید دانش آموزا یه کم هم حساب ببرن یا نه
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
0
همه اینا به همون مساله حجاب اجباری یا اختیاری تو ای مملکت برمیگرده که امیدوار باشیم یه 50 ساله دیگه با صندوق های رای آقای رئیس جمهور که گفتن حل بشه
:
:
:
آخرین اخبار