تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۶۵۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شادگان:
2 برنامه برای انتقال آب به نخلستان های شادگان طراحی شد
فرماندار شادگان سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رابرای کشاورزی این شهرستان تاثیرگذار عنوان کرد و گفت:2 برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای انتقال آب به نخلستان های شادگان طراحی شد.

سعید حاجیان شنبه اظهار کرد:در برنامه کوتاه مدت انتقال آب به نخلستان های شادگان روزانه 15 متر مکعب در ثانیه آب و در برنامه میان مدت نیز 10 متر مکعب آب بر ثانیه به نخلستان های شادگان منتقل می شود.

وی افزود:سعی می کنیم در طرح ضربتی و کوتاه مدت آب را از طریق کارون به زمین های کشاورزی شادگان منتقل کنیم و در مسیر دوم با ادامه آن به کانال ریزگردها به طول 33 کیلومتر از نهر منصوره و مجددا تا جراحی آب به نخلستانهای این مناطق برسد.

حاجیان گفت:بی آبی معیشت و کسب و کار مردم شادگان را به مخاطره انداخته و علت 75درصد مهاجرت ها از شادگان بدلیل این مشکل است. 

وی گفت:در حدود 12 الی 13 هکتار از زمین‌های کشاورزی بخصوص نخلستانهای شادگان در معرض خطر هستند.

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه روز جمعه در سفر به شهرستان شادگان به خشک شدن نخلستان هادر حوزه های آبی رودخانه های مارون و جراحی اشاره کرد و گفته بود :خشکسالی 13هزار هکتار از نخلستان های شادگان و تولید، اشتغال و معیشت مردم را تحت تاثیر منفی قرار داده لذا احیای این نخلستانها در دستور کار است.

شادگان با 57 هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مرکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است. 

گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به‌شمار می‌روند و حیات اقتصادی مردم شادگان بر پایه کشاورزی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار