تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۶۵۲۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۱۱۲ هزار تن چغندر در اندیمشک تولید می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال و تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۱۲ هزار تن چغندر در شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

سیدهدایت الله موسوی اظهار داشت: شهرستان اندیمشک یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان چغندر استان خوزستان است و این شهرستان نقشی مهمی در تولید نیاز واحدهای تولیدی کشور دارد.

وی با اشاره به این که همین مقوله لزوم توجه صنایع تبدیلی مرتبط با چغندر قند در شهرستان اندیمشک را بیش از گذشته مطرح و بیان می‌کند گفت: باید تمهیدات ویژه‌ای را برای ایجاد کارخانه چغندر قند در شهرستان اندیمشک توسط مسئولان استان پیشبینی و فراهم شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیاناین که متاسفانه به دلیل نبود کارخانه چغندر قند، محصول تولید شده در شهرستان به استان‌های دیگر صادر می‌شود، عنوان کرد: همین مقوله، مشکلات زیادی را برای کشاورزان شهرستان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به این که امسال و برای انتقال محصول چغندر قند تولید شده در شهرستان اندیمشک به استان‌های دیگر با کمبود بیش از100 دستگاه خودرو مواجه شدیم، افزود: علی رغم این موضوع و با تمهیدات پیش بینی و اجرا شده در کم‌ترین زمان ممکن، نیاز کشاورزان شهرستان در حوزه انتقال محصول چغندر تولیدشده در شهرستان به واحدهای تولیدی خارج از استان برطرف شد.

موسوی با بیان این که میانگین تولید چغندر در شهرستان اندیمشک بالا بوده و همین مقوله کشت و تولید چغندر و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در این حوزه را لازم و ضروری کرده است ادامه داد: ایجاد کارخانه چغندر قند در شهرستان اندیمشک، دارای توجیهات قوی اقتصادی است. 

وی با اشاره به این که اداره جهاد کشاورزی و تمام مسئولان شهرستان اندیمشک از علاقه مندان وسرمایه گذاران برای حضور در شهرستان و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی حمایت می‌کنند، بیان کرد: نگاه به جذب و حمایت از سرمایه گذاران در شهرستان اندیمشک جدی و عملیاتی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک افزود: ایجاد کارخانه چغندر قند علاوه بر ایجاد زمینه مناسب برای افزایش کشت این محصول، سبب ایجاد اشتغال و توسعه پایدار منطقه می‌شود و کشاورزان را برای حضور در این عرصه تشویق و ترغیب می‌کند و امیدواریم از جانب مسئولان استان تمهیدات ایجاد کارخانه چغندر در شهرستان اندیمشک، پیش بینی و فراهم شود.

وی با بیان این که امسال بیش از یک هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت چغندر اختصاص یافته و بیش از 700 فرصت شغلی هم زمان با آغاز فصل برداشت چغندر شهرستان ایجاد شده است،گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امسال و تا پایان فصل برداشت بیش از 112 هزار تن چغندر در شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

موسوی با اشاره به این که کارخانه‌های کرمانشاه، همدان، شوش و قزوین بیشترین حجم چغندر تولید شده در شهرستان اندیمشک را خریداری می‌کنند، عنوان کرد: میانگین برداشت چغندر در هر هکتار 80 تن بوده و عیار چغندر قند اندیمشک نیز 16 است و همین مقوله،کشت و تولید چغندر و صنایع تبدیلی آن را به یک فرصت مناسب اقتصادی برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است و باید به صورت ویژه به توسعه خدمات این حوزه و تأمین نیازهای کشاورزان شهرستان توجه شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار