تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۶۵۲۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۵ طرح حوزه اشتغال در شهرستان اندیمشک تصویب شد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، ۳۵ طرح حوزه اشتغال در شهرستان اندیمشک تصویب شده است.

سید ناصر حسینی اظهار داشت: امسال و با توجه به جمعیت جوان و ظرفیت‌های شهرستان اندیمشک، پیگیری‌هایی گسترده‌ای برای اجرای طرح‌های حوزه اشتغال شهرستان اندیمشک آغاز و به اجرا رسیده است.

وی با این تاکنون بیش از 16 جلسه شورای اشتغال در شهرستان اندیمشک برگزار شده است،افزود: هم چنین در این مدت، بیش از 25 جلسه کارگروه اشتغال در اندیمشک با هدف پیگیری و بررسی طرح‌های حوزه اشتغال شهرستان،برگزار شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک با اشاره به این تا کنون بیش از 35 طرح حوزه اشتغال در شهرستان اندیمشک به تصویب رسیده است، عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها با ارزش ریالی 150 میلیارد ریال در شهرستان اندیمشک، موردتوجه قرار گرفته است.

وی با بیان این تعاونی‌های شهرستان اندیمشک تا کنون بیش از 10 میلیون دلار محصول کشاورزی به کشورهای مختلف جهان صادر کرده‌اند، گفت: شهرستان اندیمشک در حوزه کشاورزی و عرصه‌های مختلف تولیدی و صنعتی،دارای ظرفیت و استعداد خاصی است و باید بیش از گذشته به خدمات این حوزه، توجه داشت.

حسینی با اشاره به ظرفیت روستاها و لزوم بهره گیری از فرصت‌های موجود در این مناطق به جهت ایجاد اشتغال و ایجاد کار آفرینی، بیان کرد: تا کنون بیش از  10 جلسه کمیته فنی تسهیلات روستایی در شهرستان اندیمشک برگزار شده تا روند اجرای طرح‌های تولیدی و حوزه اشتغال این عرصه بررسی و نیازهای آنان تأمین گردد.

وی با بیان این که هم چنین در این مدت 12 شرکت تعاونی روستایی از مصوبات کمیته فنی به جهت استفاده از تسهیلات بانکی برخوردار شده‌اند، افزود: امسال و با هدف توسعه مناطق روستایی و توسعه پایدار شهرستان ایجاد اشتغال و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود اندیمشک، توجه ویژه شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک با اشاره به این که در سال گذشته بیش از واحد 32 تعاونی جدید در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: امسال و با همکاری و پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه و فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان محلی و استانی،شاهد توسعه خدمات حوزه اشتغال و رونق فعالیت تعاونی‌های موجود و فعال شهرستان اندیمشک خواهیم بود.

وی با بیان این که تا کنون عملیات تجدید و نظارت بر بیش از 36 تشکل کارگری و انجمن صنفی در شهرستان اندیمشک برگزار شده است، گفت: هم در این مدت 214 مورد تقاضای بازشنستگی سخت و زیان آور در شهرستان بررسی و اقدامات لازم و قانونی به اجرا رسیده است.

حسینی با اشاره به این که شهرستان اندیمشک مقام برتر تعاونی‌های استان خوزستان را کسب کرده است افزود: تعاون مفهوم و راهکاری مهم در جهت تسهیل مسیر توسعه و ایجاد اشتغال پایدار است و با توجه به ظرفیت‌های موجود شهرستان و جمعیت جوان اندیمشک، می‌توان بیش از گذشته خدمات این حوزه را تقویت و توسعه بخشید.

وی با بیان این که نگاه به سرمایه گذاری و حمایت از علاقه مندان و فعالین این حوزه در شهرستان اندیمشک جدی و عملیاتی است، عنوان کرد: سرمایه گذاران و فعالان حوزه اشتغال و تولید، می‌توانند با حضور در شهرستان اندیمشک بیش از هر زمانی از خدمات این حوزه برخوردار و عرصه را برای توسعه تولید داخلی و ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک خود باوری و حمایت را دو عنصر مهم ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری شهرستان اندیمشک و استان خوزستان دانست و بیان کرد: خود باوری یعنی شناخت و توجه به ظرفیت‌های محلی و شخصی که در صورت توجه مناسب بهآن‌ها، می‌توان زمینه را برای کاهش وابستگی و توسعه کشور بیش از گذشته فراهم و جوان رابه عنوان مهم‌ترین عناصر این حوزه بیش از گذشته حمایت و به ظرفیت‌های موجود محلی و استعدادهای شخصی توجه و استعدادهای ممکن را شکوفا کرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از واحدهای تولیدی و تجاری جهان با سرمایه های کوچک و محدود فعالیت خود را آغاز و امروز به موفقیت های بزرگی رسیده اند، ادامه داد: شهرستان اندیمشک هم نیروی جوان مستعد دارد و هم ظرفیت های طبیعی منحصر به فرد و به همین جهت، باید جوانان حمایت و جوانان نیز با خود باورری و آگاهی در این حوزه ورود و به فعالیت بپردازند که این نگاه در شهرستان اندیمشک امروز و با محوریت حمایت از جوانان جدی گرفته و اقدامات مهمی در این حوزه طراحی و به اجرا رسیده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار