تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۶۵۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هلال احمر مرز جغرافیایی را نمی‌شناسد
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: هلال احمر مرز جغرافیایی را نمی‌شناسد و در هر کجای دنیا اتفاقی رخ دهد حضور پیدا می‌کنند و در این میان جمعیت هلال‌احمر ایران یکی از مجموعه‌های فعال مردم نهاد دنیا‌ست.

علی خدادادی در دیدار با خانواده شهید ناعم بهمنی از شهدای اقلیت مذهبی صابئین مندایی اظهار داشت: هلال احمر براساس اهداف و اصولی برپا شده که آن اصول باعث می‌شود یک نگاه وسیع‌اللطیف فارغ از تفاوت‌های دینی، نژادی، قومی و طبقاتی به اطراف خود داشته باشد.

وی با تأکید بر نگاه انسان محورانه و بشر دوستانه و هدف مهم تسکین آلام بشری به عنوان یکی از اهداف و اصول مهم جمعیت هلال‌احمر، افزود: بنابراین وقتی می‌خواهیم به کسی کمک کنیم از مذهب او نمی‌پرسیم و وظیفه ما نجات جان انسان‌ها است و جمعیت هلال‌احمر با این دید و با آن اصول هفت گانه عمل می‌کند و در نهایت می‌خواهد به آن هدف اصلی که تسکین آلام بشری است برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: هلال احمر مرز جغرافیایی را نمی‌شناسد و در هر کجای دنیا اتفاقی رخ دهد حضور پیدا می‌کنند و در این میان جمعیت هلال‌احمر ایران یکی از مجموعه‌های فعال مردم نهاد دنیا‌ست و اعضای داوطلب زیادی دارد و نگاهش علاوه بر داوطلب محورانه و جوان‌گرایانه، تلاش در راستای زمینه‌سازی آموزش برای کاهش خطرپذیری است.

خدادادی گفت: ما همه ایرانی هستیم و تحت لوای یک قانون و پرچم زندگی می‌کنیم و این افتخاری برای مردم ایران است که در قانون پیش‌بینی شده‌اش مردم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های مذهبی در ایران و سابقه تاریخی میزبانی ایران از آنها یادآور شد: ما زمانی میزبان ارامنه‌ای بودیم که در حال قتل عام بودند و زمانی هم ناجی یهودیان بودیم و پیشینه‌ای داشتیم که توانستیم زندگی مسالمت آمیزی در کنار اقلیت‌های مذهبی و دینی داشته باشیم و زمانی هم که مورد تهدید قرار می‌گیریم همه مذاهب فارغ از تفاوت‌های دینی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور قدم برمی‌دارند و جان‌نثاری می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه خدمات اجتماعی و کمک به انسان‌های نیازمند از هر دین و آیینی بیان کرد: بر‌اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، دین اسلام به ما می‌آموزد که به انسان‌های نیازمند در سختی حتی اگر به دین ما معتقد نباشند، کمک و دستگیری کنیم.

خدادادی ادامه داد: همه آحاد مردم بدون نگاه به قومیت، مذهب و تفاوت‌های دیگر برای حفظ تمامیت ارضی و منافع ملی قدم برداشتند و از مشکلات فراگیر جنگ تحمیلی جلوگیری کردند و سربلند بیرون آمدند.

وی گفت: ما هم در 8 سال دفاع مقدس با هجمه‌ای که کشورهای بیگانه به سرکردگی صدام به کشور ما کردند شاهد رشادت‌های زیادی توسط مردم بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: هر کشوری منافعی دارد که برای حفظ آنها باید جان‌نثاری و رشادت به خرج دهند و مهم‌ترین منافع ما آب و خاک آن مملکت و تمامیت ارضی آن هستند که وقتی مورد هجمه قرار می‌گیرند انسان‌های بی‌گناهی که که توسط متجاوزان و مهاجمان مورد هجمه قرار می‌گیرند تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

خدادادی گفت: کشورهای دیگر به دنبال مولفه‌هایی هستند که وحدت آفرین باشند و ما هم نیاز به این مولفه‌ها داریم که خوشبختانه میراثی که شهیدان عزیز برای ما گذاشتند باعث این افتخار و وحدت است که می‌تواند به تمامیت ارضی قوام ببخشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: شهدا در عین تکثر و تعدد باعث و مظهر وحدت هستند و نقطه مشترکی را برای همه ایجاد می‌کنند و این نقطه عطف و افتخاری برای ما است که کسانی را داشته باشیم که باعث وحدت باشند.

وی با اشاره به طرح خادم و دادرس به عنوان طرح‌های امدادی هلال احمر در حوزه آموزش، گفت: علاوه بر ارائه آموزش، محرومیت زدایی، توانمندسازی و ارائه خدمات سلامت را هم داریم و تلاش می‌کنیم تا شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم با جذب مناسب جوانان، نگاه سرمایه‌ای به آنها داشته باشیم تا احساس تعلق خاطر و ارزشمندی کنند.

خدادادی با بیان اینکه صابئین مندایی شهدا و جانبازان گرانقدری را به انقلاب اسلامی تقدیم کردند،گفت: مادران شهدا سرمایه‌های گرانبهایی هستند و باید به والدین شهدا خدمت کنیم که این کار یک اجر معنوی داشته و یک افتخار محسوب می‌شود.

در ادامه اعضای انجمن صابئین مندایی خوزستان با ابراز خوشحالی از این دیدار و با تقدیر از خدمات و فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر، ترویج فرهنگ صلح، نوع دوستی و بشردوستی و دوری از خشونت را از تعالیم و آموزه‌های صابئین برشمردند.

همچنین در پایان این دیدار یک چک 70 میلیون ریالی از انجمن به نمایندگی از طرف خانواده صابئین مندایی به منظور هزینه در امور زلزله زدگان کرمانشاه به جمعیت هلال احمر خوزستان اهدا شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار